söndag 10 oktober 2010

Örebro, Dop och 3 års kalas...

Shit vad det har varit fullt upp i helgen... tog ju å åkte upp till Örebro i fredags... å min dag började ju verkligen inte bra... drog ner en blomkruka när jag skulle vattna så jag fick sopa jord i hela sovrummet... lite lätt stressad så skulle jag också försöka äta innan jag åkte... men efter att ha värmt matlådan med kyckling-gryta kanske lite för länge så vek sig kanten på den när jag tog ut den ur micron så då stod jag med hela grytan på köksgolvet... mega suck!!!

Ja ja, jag kom iväg i alla fall !!! Å nu har en hektisk helg precis avslutats...

På lördagen så var det dop för lilla prinsessan Maja... sötaste!!! Hjälpte till lite uppe i församlingsgården på fredag kväll å innan dopet på lördagen... sedan var ju själva dopet helt underbart fint... å hur lätt är det att hålla tillbaka tårarna då... å jag som står å ska försöka filma allt... blev nog lite darrig på handen titt som tätt å jag försökte verkligen allt jag kunde att inte snörvla för mycket i micken på kameran... hihi

Efter dopet så blev det lite mat å tårta i församlingsgården... jättefint med guldtema för den lilla prinsessan... å maten sköttes av catering så det var sååååå skönt!!!

Sedan på kvällen så hjälpte jag till lite hemma hos bror för nu på söndagen så har vi ju firat den stora underbara Ludde som fyller 3 år på måndag !!! Sicken kille !!!

Ludde å faster började dock dagen med en liten tripp upp på stan... jag hade ju lyckats glömt mobilladdaren hemma i Helsingborg å telefon hade ju dött sedan länge !!! Panik, man blir lite smått handikappad utan mobil... men det löste sig ju trotts allt bra å jag kan ändå erkänna att det har varit lite skönt...

Ludde å jag shoppade lite på Claes Olsson å sedan åkte vi å lyxade lite på McDonalds... Lycklig kille då må jag säga !!! Å ännu bättre att dom delade ut ballonger också... Jätte mysigt att bara åka iväg med lilla underbaraste å göra något bara vi... faster stortrivs !!!

Sedan blev det hem i full fart till bror för att lilla killen skulle ju hålla födelsedagskalas !!! Svida om till andra kläder å sedan kom allt folk...

Faster har haft fullt upp hela eftermiddagen... två sittningar med massa folk på treårskalas å jag har varit med hela tiden... gott med tårta !!! Har tagit hand om dom små barnen så gott jag kunnat... Ludde är ju ganska självgående speciellt när han får massa paket att öppna... faster har ju bara fått hjälpa ludde med lite snören å sedan har han öppnat alla paket själv... stora killen nu ju !!! Å så lilla Maja... sötast i stan. Har myst hos faster en massa hela dagen... lilla godingen !!!

Märks det att man är extremt STOLT faster till de små underverken ???

Nu sitter jag här å har kidnappat brors dator... jag å Frida sitter här vi varsin dator å bror ligger i soffan å snarkar...

Imorgon väntar Lek å Bus landet... faster å Ludde ska leka till max !!!

Bilder kommer snart...

Inga kommentarer: