fredag 1 oktober 2010

Skavsår, Livet och Fotboll...

Jag har skavsår till förbannelse på ena hälen... alltså det är inte alls kul. Först så tyckte jag att det är ju inte så farligt det går över på någon dag... men näää jag vet inte hur jag lyckats idag men jag har typ lyckats få till det så det har blivit infekterat... mys pys för alla att läsa om... Så fick jag för att jag skulle vara duktig å ut å promenera i en timme... skönt var det ju förutom skavsåren så det kommer bli fler gånger... då med tejpade hälar... hihi

Men nu ikväll så var det rengöring med sprit å allt. Ska bara på något sätt försöka hålla skiten tort å rent under natten... vill ju inte tejpa över nått. Å gissa vem som inte var iväg å köpte skavsårsplattor idag... fuck vad jag får skylla mig själv... nu får jag helt enkelt fixa det imorgon för som det är just nu så får jag inte på mig ett par skor, så ont det gör... kan ju för fasiken inte jobba i badtofflor... hihi. Vore ju kanon snyggt...

Jag säger bara Comfeel... vill ha NU !!!

Idag har jag bara fixat å donat här hemma. Jäkligt skönt. Det är inte ofta att det finns tid och ork till det... men nu är jag ju inne på min tredje lediga dag så då jäklar...

Ikväll har det varit mys i soffan men massor med tända ljus, färsk ananas, vindruvor och mini Oreo... mmm !!! Lyxar på nu medans jag kan... snart är det slut med det...

Imorgon är det dax att börja jobba igen... nu väntar en fredag och lördag natt... å sedan på söndag lunch så är det fotbollsmatch... sista för säsongen så det är bara att dra sig upp... det kanske rent av blir min sista match någonsin då jag nu bestämt att jag kommer lägga fotbollsskorna på hyllan... ett tag i alla fall medans jag kör på Extravaganza... så vem vet... å jag hoppas ju lite på det själv... jag kanske kommer stå där på en fotbollsplan till våren igen...

På tal om fotboll... en sorglig nyhet anlände till skåneland idag. Gamla Glanshammars IF lägger ner damfotbollen... alltså det känns lite sorgligt. För om jag någon gång i världshistorien skulle flytta upp till Örebro igen så hade jag ju klart tagit kontakt med GIF... det var härliga år det !!! De gav så enormt mycket så nu känns det lite konstigt at GIF Dam inte kommer finnas kvar....

Vad fan händer med Damfotbollen ???

Gif lägger ner där uppe... å det är ju för fasiken div 2 och 3... och här nere lägger Bjuvstorp ner... det är sorg på hög nivå nu !!!

Jag får snabbt slänga mig över till något betydligt roligare... jag kan egentligen inte sätta fingret på det mer än att jag mår så gott just nu !!! Underbara vänner å kollegor, kul på jobbet å bra fart på fritiden... Livet är helt enkelt underbart !!!

Lite spännande läge just nu också... samma sak här jag kan inte sätta fingret på det men det är helt klart spännande... jag trivs.... jag trivs som bara den !!! hihi

Åhhh fick ett trevligt telefonsamtal idag också... Lilla Anette från Adolfsbergs Café solg en pling å snackade lite. http://www.smorgasbutik.se/ Det är goa människor där uppe, tänk att det finns sånna guldsjälar!!! En sådan man blir glad av att bara prata med... får allt bli en tur dit upp å äta lite... stans klart goaste baguetter å vi ska inte tala om deras pastasallad med kebab... mmmm !!! Hungrig blev man nu ju... hihi

Näää... nu blir det loppelådan för denna... har lovat att fixa lite lunch till bästaste kollegan imorgon så det är bäst jag är pigg... hihi

Inga kommentarer: