söndag 4 oktober 2009

Sista matchen för säsongen !!!


Så har Bjuvstorps damer spelat sin sista match för denna säsong. Vi hade inget att spela för så därför så valde vi att lotta platserna vart vi skulle spela. Lite kul grej... för mig var det ju inga problem då sanolikheten att jag skulle hamna på min normala plats i målet inte var så stor... å hade jag hamnat där så hade det inte gjort något i alla fall.

Men jag klarade mig undan medans de andra tjejerna bävade för att kolla på sina lappar om de skulle hamna där... I första halvlek så stod Sarha M som syns här uppe på bilden, å i andra så stod Tove. Tyckte brudarna gjorde det kanon !!!

Själv så hamnade jag lite överallt... började med att vara mittback... hu det var jobbigt... men jag tycker ändå att vi lyckades ganska bra ändå. Trodde verkligen att jag skulle dö efter typ 5 minuter men tiden den gick å Åsa orkade mer än hon trodde själv.

Troligen så kommer inte jag kunna röra mig imorgon då min kropp verkligen inte är van vid att springa i säkert 80 av de 90 minuterna...

Snacka om att man är förvirrad när man hamnar på en position man inte är van vid... idag har jag lyckat testa mittback, mitt mitt, ytter back och topp...

Måste nog ändå säga att jag trivdes bäst på mitt backen... även om jag önskade att jag hade mer ork och var något snabbare... då hade det varit bättre....

Bästa med hela matchen var ändå att jag fick ett lite uppdrag där i andra halvlek... Motståndarna i Klippan hade en tjej som fan var stor som ett hus å spelade riktigt tufft å inte alltid speade så snyggt... så Åsa skulle "fixa" henne... kapa lite eller nått i den stilen...

Åsa går in fullt ut för att klara uppdraget å lyckas... kommer perfekt i en duell om bollen med denna brud... det är ju bara att smälla på eller ta stryk som gäller... så Åsa trycker allt vad hon kan på bollen... hade inte denna bruden haft foten bakom så hade fan bollen åkt iväg till Åstorp... Men hennes fot mådde ju inte helt hundra efter detta... tyvärr så reste hon sig efter att ha legat å grinat lite på plan å fortsatte spela... det var väl fan !!! Men nästa gång Åsa kom så flyttade hon på sig... hihi

Näää... efter sånna här matcher så uppskattar jag min plats i målet... där vet jag vart jag har allt, vad jag ska göra... nu irrade man ju rundor på plan å hade ju inte alltid koll på läget.

Efter detta så väntar nu en kväll i soffan framför Heroes säsong 3... den serien är så grymt bra !!! Gilla gilla...

Inga kommentarer: