onsdag 21 oktober 2009

Vet inte vart jag ska börja...

Jag har sååååå mycket jag vill blogga... har bara inte hunnit med. Har haft fullt upp... kanske inte något ovanligt när det gäller denna tös...

Jag var i alla fall uppe i Örebro den 9-11 Oktober... Underbaraste Ludde fyllde ju 2 år. Herre gud vad tiden går fort !!!

Hade ett par fantastiska dagar med den lilla killen å hans familj. Å konstigt man smälter när han vill leka med faster hela tiden... vi är bästisar!!! Har fikat hela dagarna... hihi

Mindre kul när jag skulle åka hem... inte bara att man skulle lämna alla... när jag väl gett mig iväg så la bilen av... kom till Brändåsen... sedan gick kylarslangen av...

Bara att bärga hem bilen till Örebro igen... å så klart så gick det ju inget tåg ner den kvällen... bara att ringa chefen å säga att jag inte kunde jobba måndag FM...

Fick bli ett tåg 6:20 från Örebro ner mot Skåne... 6 timmar på tåg... JIIIHAA !!! Tur som fan att jag hade datorn å kunde kolla på Heroes...

Sedan blev det ju full rulle en hel vecka på trafikskolan... men en mer än välfylld helg efter...

Fredag var det ju som vanligt jobb på trafikskolan 7-12... hem å sova lite innan jag gick på taxi 19-04...

Lördag var det upp 10... det var tögt... Skulle ju fixa inför alla lekar jag skulle hålla i på vår säsongsavslutning med Bjuvstorp...

Men när man är bil-lös så blir allt lite mer komplicerat... tack o lov så fick jag låna Zarah å Beckans bil... oj oj oj vad den är fin... Audi Quattro... går som en skållad råtta !!! Fan det händer något när man trycker på gasen i jämnförelse med lilla BMW´n...

Ja ja... 12 skulle jag vara i Bjuv... men alla som känner mig vet att den tiden inte höll... skulle köra ner Beckan till Lödde också... så jag rullade in i Bjuv vid 13.30.... oj då !!!

Sedan kom lektanten Åsa igång... fan vilka roliga lekar jag hade hittat... fullt ös fram till 17 då vi käkade.... 19 var det prisutdelning....

Åsa fick tränaren Lasses pris... åh jag som tycker sånt är så jobbigt... blödigast i stan... Prata inte gott om mig då bölar jag... hihi... Tränaren sa i alla fall typ:

"Denna spelare kom till oss i vintras å var ganska otränad... Men hon har tagit plats som en av de bästa på sin position i denna serie... "

Shit, då var tårarna inte långt borta... hatar sånt... men så jävla glad å tacksam för att ha fått priset. Det gör ju att man bara blir mer peppad inför nästa säsong...

Efter prisutdelningen så var det bara för mig att ta mig in till stan... byta om å börja Taxi-passet... 22-07...

Helt totalt utslagen på söndagen... vaknade till vid 17... drog mig ur sängen å ut till soffan... kollade ett par avsnitt Heroes å sedan var det dax att sova igen...

Sååå skönt att vara utvilad...

Men nu har måndagen och tisdagen passerat... å jag måste bara tillägga att dessa dagar har varit de längsta dagarna någonsin... de tar ju aldrig slut...

Men nu är det bara 3 dagar kvar... sååå skönt.

Till helgen är det fullt ös igen...

Fredag blir det fika mellan jobben med en gammal kollega... ska bli mycket trevligt...

Lördag blir det fotboll igen... sista matchen utomhus. Vi är bjudna på träningsmatch hos Kullavägen här i Helsingborg med efterföljande middag... detta för att vi var det trevligaste laget som de mött i serien... Kul tycker jag...

Självklart så jobbar jag ju både fredag och lördag natt på taxi... å måndag på dagen ska jag lära mig färdtjänst av chefen... så då blir det upp tidigt... å på kvällen blir det tåget till Örebro igen...

Det finns inte många minuter över nu...

Kanske kan vara bra att sova då... ja ja... 4 timmar denna natt tills jag ska gå upp... kan ju vara dax att ta tag i det... GO NATT !!!

2 kommentarer:

Fam. Ritzén Norman sa...

Tur att du kommer på måndag och fikar. Vi är liksom inte lika roliga...........

Saa sa...

Jag ska fika massor... äta pizza å tårta...

Fast det är ganska bra diet det där med att fika med Ludde...

Man kan fika HELA dagarna utan att gå upp ett gram... det är NICE!