tisdag 8 april 2008

Jag kommer att få spel...

Det är fan helt otroligt !!! 3 veckor... 2 dagar av dessa har gått.... å jag kommer nog fan få tokspel vilken sekund som hellst !!!

Den som lämnar en lapp till åker fan på en propp... Har nu två dagar i rad försökt att få ordning på kontoret. Det lyckas... men när man alltid har typ 7 lappar med saker att fixa eller folk att ringa så hinner man inte så mycket annat som man borde göra.

Det ska vara RENT på skrivbordet !!!

Inte för att vara elak, men kontoristen som sitter på förmiddagen är fan smått förvirrad å kan inte ta beslut !!! Det är inte så himla bra. Tur att JAG kan smöra för eleverna så dom får tillbaka sitt bra humör !!!

Måste försöka ta å sluta i tid också... idag så blev det en halvtimme extra... å det var tack vara att Emma ringde å sa att hon lagat käk som var klart NU som jag kom ifrån... var bara att slänga sig iväg !!! Gott som fasiken med hemmalagad soppa.... mmmm !!!

Men dagen har varit lyckad... fixat lite strul som jag var orolig över....

Halkbanan skulle ha stängt för STCC när vi skulle dit... var ju bara att fixa nya tider dit... Lyckades fint, så skönt när allt går min väg..... Fick klämma lite i schemat men det blev bra som fan !!!

Sedan har jag smörat som fan för vägverket idag också... skitlånga väntetider.... men när det är elever som ska åka iväg till Frankrike så får man slå på charmen.... fick en tid i slutet av april... annars ligger dom i juni.... passade också på att charma till mig att en kille utan svenskt leg fick lite snabbare behandlig på ett intyg som krävs när man ska ha en annan person som intygar identiteten....

Fan vad BRA jag är.... Hihi !!!

Hoppas VERKLIGEN att det inte är lika många lappar imorgon. Då är jag inte där lika många timmar eftersom jag ska ut till sportgymnasiet på teori !!!

Hade trott att jag lätt skulle hinna att fixa lite med planering till sportgymnasiet, sortera upp lite papper som jag har haft liggande, göra klart lite på utbildningsplanen..... men ja, jag hoppas att jag kommer få mer tid över än vad jag har haft dessa två dagar... annars så vet jag inte hur allt ska hinnas med.

Lite jobbigt bara att jag inte alls hinner med mina övningar som jag fått av sjukgymnasten.... det tar inte lång tid men som det ser ut nu så finns det inte 2 minuter över någonstans.... Å det är inte bra men jag sitter "fast" i kontorstolen.... klistrad framför datorn. Jag som skulle försöka undvika att sitta.... ja men visst !!! Det är inte troligt så som det ser ut nu !!!

Ja ja... jag ska sluta klaga.... måste ju erkänna att jag tycker att det är jävligt roligt att få fixa å dona så allt fungerar.... då trivs jag !!!

Nu ska jag bara försöka att fixa lite sponsorer till dansföreningen !!! Har någon ett förslag så tas det tacksamt emot !!!

1 kommentar:

Liza Viktorsson sa...

Ang. sponsring till dansföreningen så kan ni ju rapportera in verksamheten till ett studieförbund om ni inte redan gör det - då får ni ett bidrag på ca 25-30 kr/studietimme skulle jag tro.

Släng iväg ett sms om du är i örebro nåt och har tid över. Vi kan ju ta en favorit i repris-frukost! =)