söndag 6 april 2008

Så är helgen slut... IGEN...

Det är sjukt var fort helgen går.

Denna helgen har varit trevlig som fan. Lördag så var vi ett helt gäng som först hade förfest hos Erika för att sedan dra ner till Malmö.... Vi hade fyllt två bilar och självklar så körade jag... som alltid. Men jag har inget emot det. Då vet jag att allt kommer hem som dom ska å så.

I Malmö så var det tjejfest på Indigo som gällde... det var inte jättekul. Men men, det var grymmt trevligt sällskap så man ska inte klaga....

Eftersom vi inte var hemma förns 4 tiden på natten så blev det inte mycket av söndag förmiddag. Tvättade lite å sedan så drog jag ner till dansen. Äntligen så hade jag inte skitont i ryggen... Kanske är att utmana ödet att dansa då... men ärligt så ger dansen sååååå mycket att jag skiter i det....

Jag brukar ju köra kurserna Newcomer och Novice... det är de två första nivåerna.... men idag tänkte jag att jag skulle försöka mig på en nivå till, Intermediate... å ja det gick ju helt ok....

Det var bara det att sedan så skulle dom ha en Advanced kurs.... Alltså Yvonne som håller i den kursen har även "min vanliga" kurs, Novice.... å hon är för jävla bra instruktör. Alltid så jäkla kul att gå för henne... så jag tänkte: "testa"....

Det hela slutade med att jag idag körde igenom ALLA nivåer... å dansade i 6 timmar typ... Hmmm, träningsvärk i benen imorgon kanske??? Men det är det värt.....

Nästa gång ska jag nog inte köra Newcomer om jag ska vara med på alla andra... Det blir ruggit mycket.... har bara idag lärt mig 4 st nya hyfsat för mig avancerade danser... det bara snurrar runt steg i huvudet... hihi

Men men, nu är det bara att dra ner Step sheets på vilka steg det är och fixa musiken.... sedan får man öva hemma...

Funderar på om jag ska våga mig på att gå med i uppvisningsgruppen.... eller kommer jag få hjärtinfarkt å hjärnsläpp om jag ska dansa framför publik. Hmm... ska klura på det....

Nu får jag se om det blir någon dans i veckan... har ju torsdagen i Landskrona vi brukar åka till.... men gissa om jag ska jobba... har den där jäkla teorikursen... men om jag är klar i tid å kör rally ner så hinner jag vara med ett tag i alla fall.... får se på torsdag helt enkelt. JAG VILL !!!

Näää, nu ska jag sova, ska orka upp till sjukgymnasten imorgon....

1 kommentar:

Fam. Ritzén Norman sa...

Vad roligt det verkar med dansen! Kul att du hittat något som du gillar så mycket och som funkar med nacken!

Tack för ditt inlägg på vår sida. Vi saknar dig med. Även om det bara var en vecka sedan vi sågs.... men som sagt: Tiden går ju så himla fort när man har roligt så snart är det maj och vi kommer tillbaka ner till dig och har skoj. Då ska vi shoppa... :)

Vi kan väl höras i veckan?
KRAMAR från oss!