torsdag 10 april 2008

Mycket nu !!!!

Shit !!! Vad händer med Country Linedancing Helsingborg ???

Igår kom beskedet... ordförande, vice ordförande och ledarmot avgår med omedelbar verkan.

Helt plötsligt så är jag helt indragen i föreningen.... jag som tänkte att jag skulle kunna hålla mig utanför och jobba lite med det som jag själv väljer å som jag tycker är kul....

Ja ja... jag ställer upp !!!

Nu blir det bara att sammankalla AKUT till ett extra årsmöte så en ny styrelse kan väljas. Å vi har 3 veckor på oss....

Men idag så satt jag å skrev ut kallelse, den 27:e mellan danskurserna blir det av. Å nu på söndag så gäller det att få ut den till alla medlemmar. Alltså det känns som om det är en miljon med saker att fixa...

Å så jag som inte kan låta bli att engagera mig. Men nu får jag för att jag försökt att få den styrelsen att fungera. Eftersom jag nu har så mycket "kunskap" så är jag ju då medräknad i nya styrelsen... om nu medlemmarna väljer mig vill säga....

Åhhh jag har så sjukt mycket just nu.... inte bara det här med CLD.... Nu på söndag så ska jag först på möte med SMC ute i Ljungbyhed... Där ska vi gå igenom hur allt kommer att gå till den 27:e då jag ska vara med att hålla i fortbildningen av motorcyklister.

Det är ju bara den lilla detaljen att ALLT är den 27:e.... Men får köra teori ute i Lungbyhed så länge jag kan för att sedan bara dra in som en avlöning till årsmötet med CLD... måste bara fixa någon som kan hålla i sista två teoripassen.... å hur lätt är det.... jäklar vad jag kommer att få smöra för Rune....

För jag vill ju verkligen... eller MÅSTE verligen vara med på årsmötet.....

Å så tycker valberedningen att jag ska bli kassör.... hallå.... Ja ja... så kommer nog bli fallet eftersom jag ändå jobbar med kläderna och sponsringen... det hänger ju lite ihop. Är bara lite nervös hur jag ska klara det på min fina "företagsekonomi" från gymnasiet..... hmmm....

Alltså jag är så sjukt uppe i varv med allt det här.... tankarna går för fullt... Hur ska vi göra? Hur ska vi lägga fram det bra för medlemmarna? Vilka kan vara med i styrelsen? Vad säger instruktörerna?

Ahhh... MÅSTE försöka koppla av !!!

Ja ja, imorgon ska jag träna !!! Hoppas jag kan flytta på min pröva på vecka till efter den 27:e.... för jag har helt enkelt inte tid.... eller det är kanske nu jag borde ta mig tid.....

2 kommentarer:

Fam. Ritzén Norman sa...

Jag (Frida) vet precis vad du menar. Jag har också.. precis på samma sätt som du ... blivit indragen i en styrelse! (Då en BRF...) Ett tips är att läsa alla stadgar som föreningen har så du vet vad som gäller! Jag håller på att bli indragen i den BRF styrelsen också (Lite självförvållat faktiskt). Jätteskoj tycker jag. För jag tycker verkligen om att ha massor att göra på en gång. Så har man ju en chans att påverka själv. Jag var kassör och det var inte så farligt.. vi hade en ekonomisk förvaltare som skötte redovisningar och sånt så det var rätt enkelt faktiskt.

Hur mår du nu då?? Det skrev du inget om idag?! Vi har äntligen blivit friska! Sååå skönt. Jag är lite hes och vi hostar alla tre men nu såååå är vi på gång.
Idag har vi varit ute för första gången den här veckan. Så skönt. Äntligen! Nu när det är vår och allt.

Imorgon fyller lill-plutt 6 mån!!!!!!! Kan du fatta det???? Att det var 6 mån sen du kom till förlossningen med morotskaka???? haha :D Vi ska fira hela dagen genom att åka till Karlstad! Han ska såklart få presenter! Eller hur??

Kom snart hemåt!
Kramar från oss

Ps. vi åt sushi igår.. inte i närheten av...
Ok.. det här blev ett eget inlägg i din blogg :D

Saa sa...

Åhhh LILLEN blir ett halvår.... shit vad tiden går fort !!!

Men HALLÅ.... jag vill ju också ha sushi ju!!! FUSK !!!

Det är jätte kul att ha saker att göra.... hoppas jag reder ut kassör bara.... om jag nu blir vald...