onsdag 19 maj 2010

Träningsvärk å produktiv dag...

Att ha ledig vecka är farligt... Jag är nog fasiken mästare på att sova... Vaddå gå upp när klockan ringer ??? Snoozar under typ en timme till alarmet stänger av sig själv å somnar om igen... Åhhh så skönt... men detta gör ju att dagarna inte blir så långa... konstig när man inte kommer ur sängen förns klockan 14... men sååå skönt !!!

Idag är det träningsvärk som gäller... det gillar jag förutom när jag rör på mig... hihi. Men det är gott å känna att man gjort något... Skit kul fotbollsträning igår... Även om man är totalt otränad fortfarande å känner att det tar emot som fan när tränarn säger att vi ska göra 3 varv med lite dribbling/löpning och avsluta varje varv med 15 sittups å 15 armhävningar... underbart när det är över... men då kommer ringen... å dom där jäkla upphoppen...

Alla trycker ihop sig i en ring, håller varnadra runt axlarna och sedan gäller det att böja knäna... HELA vägen ner å sedan upp å hoppa... å så igen... å sedan ska ju alla hålla balansen också... vi började med 10... å efter som vi var så jäkla duktiga å ingen ramlade så fick vi som bonus 10 till... ha rolig Lasse är då !!! Hi hi hi...

Var inte helt hundra inför träning igår... ni vet man kan känna sig helt seg i knoppen... men det fungerade hyfsat... gav ju kanske inte 120% när det var skottövning mot mig men det behövdes ju tyvärr inte heller då många sköt över eller utanför... vi måste bli bättre på att träffa målet... om vi blir det så kanske vi gör fler också...

Idag så blev det ju då en sen uppgång... tror klockan blev typ 14... skönt men kanske inte det bästa... nu gäller det att ställa om för dagtid efter den här ledigheten... på lördag är det dax...

Annars så har jag å Jessica varit ganska produktiva idag... tvättat ett par maskiner, man får ju passa på när man är ledig... sedan ringde jag till Helsingborgshem för att kanske få dom att fixa våra små problem... Vi har nämligen fått ett trevligt duvbo på taket till balkongen... Mindre kul när dom börjar kurra klockan 4 på morgonen... å idag såg vi också att de jäklarna lagt ägg... Men Helsingborgshem kunde inte göra något åt saken... om vi fick JÄTTE problem skulle de komma med en skylift å ta bort boet... Ja men tjena...

Blev till att ta saken i egna händer å eftersom man inte gärna kravlar utanpå fasaden 3 våningar upp så fick snilleblixtarna ta över... å ja ibland så kan det klicka till... med ett moppskaft, en soppborste å så lite sport-tejp så fixar man det mesta... Tejpa ihop dessa i en vinkel så sedan ut å raka ner boet från taket... Lite djurplågeri kan det ju verka som... men jag vill verkligen inte ha några små jäkla ungar sitta där å pipa... Duvor är för övrigt riktigt läskiga... skadedjur som man inte vet vad de bär på för smitta... hu !!!

Efter denna bedrift så var vi på kontoret å hjälpte chefen hitta ett exeldokument... ha ha ha !!! Snackat lite skit å visat hur bra ledighetskommiten har det...

Sedan bar det av ut till Bjuv för att kolla på när Linus tränade innebandy... tyvärr så var dom bara 5 stycken så de slutade tidigare å vi han inte dit för att titta... men vi tog med Linus till Familja å McDonalds istället... Bästa kvällsmaten för en kille på 10... hi hi hi

Sedan blev det hem å fixa igen... Denna gången så började vi med projekt hitta vart de där jäkla flygande sakerna kommer från... Har kommit små malar ibland... typ kanske en om dagen... å vi vet inte varifrån de kommer... Snackade med Anticimex å de kunde ju inte sanera något om man inte hittade härden för det skulle inte hjälpa... å det fick man tydligen fixa själv... men fick lite tips på vad man skulle leta efter å efter det så åkte den där jäkla mattan i gardroben i hallen långt väck... hoppas att det kan vara orsaken... Är ju inte något stort fan av heltäckningsmatta men den har ju fått ligga kvar för den under är ju inte så snygg... men nu får den duga !!! Väck med mattan skurade hela gardroben å rensade samtidigt ut lite sånt som vi inte använder...

Håller nu tummarna för att detta var det avgörande... annars så får vi fortsätta leta... men det är ju inte lätt... de dyker ju upp mest i hallen så det måste ju vara där...

Under tiden jag höll till i gardroben så diskade stackars Jessica... Vi är seriöst mästare på att göra av med glas !!! Jag skojar inte om det säkert var 25 glas där... å det är ju typ bara jag å Jess som gör av med dom... Annan disk har vi inte så mycket av, men glas... seriöst alltså !!! Borde kanske ta tag i det oftare med det är ju såååååå sjukt tråkigt att diska... å det är vi ju tyvärr två som tycker...

Näää... nu blir det bara mys resten av kvällen... Imorgon ska jag fixa i badrummet... åka å köpa nya duschdrapperikrokar å sedan byta ut det drapperiet vi har... å så städa ur badrummet... Varför är det så mycket lättare att städa badrummet än alla andra rum... jag gillar att städa badrummet... på med rengörningsmedel överallt... skrubba lite å sedan duscha bort allt... så nice !!!

Kan det bli så att jag tar inlinesen till stan ??? Måste komma igång nu... de står ju bara där i hallen å skriker "andvänd oss"... Hundra ursäkter har jag... fan skärpning !!!

Vad har denna dagen visat idag då... jo att jag fan kan jobba på både Helsingborgs hem och Anticimex... jag gör ju ett klart bättre jobb än de som sitter där å bara försöker verka viktiga i telefon... hihi

Inga kommentarer: