torsdag 27 maj 2010

Beslutet och fotboll...

Japp igår så kom jag ÄNTLIGEN fram till hur jag ska göra... Satt där i bilen på färdtjänsten... Solen sken, vägen bara bredde ut sig framför mig å jag hade sötaste gubben brevid mig... Ja men hallå vad håller jag på med ??? Jag trivs ju som fisken i vattnet... Klart jag ska vara kvar !!!

Men ett helt gäng protesterande så har jag nu satt mig emot å stannar på min plats... men inte helt utan förbättring heller... Har fått säga hur jag vill ha mitt schema... så det blir färdtjänst på dagtid tisdag till torsdag å sedan taxi natt fredag och lördag... Sedan blir det typ var tredje helg ledig så då kan man ju alltid dra till Örebro på torsdag kvällen efter jobb å sedan komma tillbaka måndag kväll... Känns jäkligt skönt att ha lite fast schema så man kan planera... Ett 7 veckors schema som vi har nu å jag är lika LOST som alltid... Vaddå ska jag jobba i helgen ??? Hur då ??? Noll koll från dag till dag... hi hi

Sedan vet man ju också att jag ALLTID är ledig söndag och måndag... Fin fint !!! Ja, om det inte kommer något extra pass som jag hoppar in på då... men det är ju bara om det krisar...

Nu ligger i alla fall min plan i att styra upp helgerna... Jag behöver bra folk... ingen som är intresserad av att köra taxi ?? Jag kan till å med ställa upp på att hjälpa till med utbildningen till taxi leg... Inte för att jag kan så mycket... men lite kan vi nog leta fram där uppe i hjärnkontoret...

Igår harde jag ju också fotbollsmatch... Först jobb 05:45 till 18:30... Körde färdtjänst å fick sista turen som jag släppte i Hbg klockan 18:40 typ... sedan hade chefen varit snäll å sagt att jag kunde ta taxin ut till matchen så det skulle gå lite snabbare...

Det var välbehövligt... Åsa rullar in i Gunnarstorp ca 18:57... Matchen startar 19:00... Full fart in å byter om... så hör jag hur domaren blåser i pipan för start... Ja ja... PANIK... Får i alla fall på mig alla grejor... Kommer ut på plan EFTER att alla hälsat på varandra å hoppar in i mitt mål... Vänta ska man andas också ???

Inte alls uppvärmd... om man inte tycker att svettningar efter mega stress är en slags uppvärmining... men det blev lite dålig start... Kände inte att jag kom in i matchen alls... Men vårat lag var riktigt duktiga i första halvlek... vi förde spelet å hade flest chanser... Tyvärr så fick Salamis som vi spelade mot några kontringar å speciellt i andra halvlek å med en målvakt som inte är helt på topp så släppte vi in 4 mål... Shit vad det inte är bra å jobba en hel dag å kanske inte heller hinna äta ordentligt å på det spela en match... INTE BRA !!!

Idag så spränger huvudvärken men jag känner också att där får jag skylla mig själv... Det är ju gårdagen som gör sig påmind...

Inga kommentarer: