måndag 3 maj 2010

Tomtar på plan å vår underbara sjukvård...

Ja vad ska man säga... har varit med om en del på senaste dagarna...

Kan börja med att vi åkte till Västra Karup i söndags för att spela match... det var den mest förvirrade match man kunde spela... testa spela med en domare som har lite egna påhitt... straffområde kan man ju skita i, målisen får ju klart ta med händerna på HELA planen... å vaddå offside ??? 5 meter spelar ju inte någon roll... Eller om målvakten räddar mål å bollen rullar ut strax brevid mål då blir det ju SJÄLVKLART målvaktens boll... Är det någon som missat det eller ??

Tror jag får börja läsa på de nya fotbollsreglerna för jag erkänner att jag har fan missat dessa !! Någon som vet vart man kan hitta dom ???

Efter matchen så blidde det akuten för min del... fick ju en jävla smäll på tummen som jag redan hade satans ont i... å har man inte något roligare för sig en söndag kväll så kan man ju lltid fördriva en natt på sjukan...

Börjar med att gå till Akuten... där blir jag bara skickad vidare till Jourläkarcentralen... Det går riktigt snabbt så efter typ en kvart så är jag inne på ett rum... läkaren skickar vidare till röntgen... får vänta lite men inte något betydligt... nerskickad till läkarcentralen igen... men nu börjas det... 1 timme i väntrummet å man börjar bli otålig...

Till slut kommer läkaren å kallar in igen... ingen skelettskada men så börjar den jäveln rycka å dra i tummen... väldigt ostabil... troligen skadat ligament å utdragna ledband... blir skickad tillbaka till akut ortopeden, lönt... där en sköterska kollade å sa att en läkare skulle kolla å så skulle jag få en gips-skena i 2 veckor... å kanon, glad i hågen sätter jag mig i ytterligare ett väntrum å är supernöjd över att det går snabbt som fan idag... TRODDE JAG JA !!!

Sitter i väntrummet i typ 45 minuter... konstaterar att de finns de som suttit där i över 2,5 timme... så jag går å frågar i reception hur lång tid det kan ta... får det underbara svaret 2-3 timmar... jo men se go dag då !!! Klockan sprang iväg å en annan har ju ett jobb att sköta... väckarklockan stod ju då på 4:45... Inte speciellt troligt att jag ville sitta på akuten till 2-3 då... no no !!!

Nu har jag ju koll på att det inte är någon skelett-skada så hur farligt kan det vara ??? Får se till att tejpa tum-jäkeln nu så jag håller den stabil... så jag sa till att jag gav upp... Det är ju inte lönt å sitta där på akuten halva natten för något som ska hålla tummen still... hur svårt kan det vara liksom...

Nu måndag och tisdag så kör jag färdtjänst... det är ganska nice !!! Om man bortser från de hemska tiderna... Kan ni försöka föreställa er mig klockan 04:45 på morgonen när kockan ringer... det är inte mänskligt !!! Fy fan säger jag bara... tur att det bara är 2 dagar. Men det är en jävla pass... 05:45 till 18:30... Huuu !!!

Ibland kan man verkligen fundera på hur skånetrafiken planerar. Jag lämnar uppe i Skånes-Fagerhult... Får ut att jag ska åka ner till Påarp utanför Helsingborg å flytta en innertur på 6 minuter... Å gissa vad... sedan ska jag hämta Skånes-Fagerhult igen... SERIÖST !!! Dom menar alltså att jag ska åka 12-13 mil för att köra en kärring 6 minuter... Gissa om jag ringde chefen... han fixade så jag slapp den turen å istället kunde sitta å käka glass i solen vid Örkeljunga... Nice nice...

Idag blev det 66 mil... det är ju en del... Imorgon ska jag få köra fin bilen... lilla Passaten... Får bara komma ihåg å hålla koll på gasen... för man lär ju få tanka en 2-3 gånger under en dag med den... Men det kan det vara värt när man får köra pärlan... hi hi

Näää, nu MÅSTE jag gå å sussa... trött som få å klockan ringer ju fan snart igen... hu !!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade dessa fotbollregler på nätet när jag letade efter annat.. kom att tänka på stackars dig. Du kanske skulle ta upp dessa "regler" på nästa träning??


"1. Positiva ting sker aldrig när man förväntar dem
2. Negativa ting sker alltid när man förväntar dem samt när man inte förväntar dem
3. Positiva ting sker alltid när man förväntar dem som minst
4. Funderar man på om det är dags för regel tre kommer så inte bli fallet"