söndag 9 maj 2010

Fotbollsmatcher, bilbingo och jobb...

Jag vet att det är lite dålig uppdatering här nu. Men har haft fullt upp med jobb å fotboll å så... ni vet hur det kan bli...

Började veckan med att köra mega pass med färdtjänst dagtid... 5:45 till 18:30... Kanske inte så konstigt att man inte orkade göra så mycket annat efter jobbet...

Onsdag så jobbade jag ju lite kortare... "bara" till 16:30 men efter det så blev det match...

Vi hade borta match mot Kullavägen... spelade på en gropig plan bakom polishuset i Helsingborg... så det blir ju närmre för mig än våra egna hemma matcher... skönt när man jobbar till 1,5 timme innan samling... han precis hem å slänga i mig lite käk å så iväg igen...

Vi förlorade matchen med 4-1 men vi gjorde trotts det en riktigt bra match. Kullavägen var helt enkelt bättre än oss denna dag...

Ska vara lite kaxig här å lägga in en kopia på vad vår tränare skrev efter matchen på vår lag-sida...

"Det blev förlust igår mot K-vägen 1-4. Inget att snacka om de var klart bättre och alla tjejer gör sitt bästa. Men ett extra + till seriens bästa målvakt ÅSA och till Lii som gör mål och sliter oerhört mycket. "

Oj oj oj vad jag kan vara kaxig nu ett tag... det är inte varje dag man blir kallad för seriens bästa målvakt... visst så ska jag vara nöjd över hur denna serie börjat... har kännt att jag har gjort bra insattser de matcher vi spelat... känns skönt... ännu bättre skulle det kännas om jag nu kunde vara lite mer vältränad... får bli skärpning nu !!!

Kan ju lika gärna lägga ut nu min plan för sommaren... så jag inte kan smita ifrån menar jag... planen är att ta inlinesen från jobbet vissa dagar... frågan är om jag kommer att dö av trötthet eller om det kommer fungera... åkte ju till å från jobb när jag jobbade på Simonsen i Örebro... det var ju trotts allt 4 km... nu gäller ju detta 11 km så det blir ju det dubbla å lite till men då blir det ju bara på vägen hem... för man lär ju ta en dusch när man kommer hem efter en sådan tur... Hoppas nu jag kan hålla detta...

Torsdagen så var jag ledig å på kvällen så gästade ju Örebro SK Olympia... Var ju tvungen att dra på ÖSK tröjan å gå dit å heja... vi var nog hela 13 stycken på Olympia som hejade på ÖSK... Å jag kan ju inte påstå att jag visade det så där extremt efter att Örebro ligger under med 1-0 efter typ 10 minuter... pinsamt !!! Det blev jacka på för då kunde jag ju trotts allt välja om jag skulle dra igen eller inte... hihi

Ja ja, Örebro förlorade ju med 2-1 så det var ju inte katastrof... men dom spelade ju inte så bra... var ju inte världens mest underhållande match... Ja ja, det var ju Örebro...

Fredag å Lördag så har det blivit jobb för hela slanten... Har varit en kul helg att jobba tycker jag... Har hållt växeln å mestadels i alla fall... På fredagen var det ganska lugnt så det blev inte några större psykbryt, allt flöt på som det skulle. Har en ny kollega, Bettan. På fredagen skötte hon matbeställningarna å jag växeln å jag måste bara kommentera att det gick så sjukt bra... Skönt med någon som förstår sig på "tänkandet" så där på en gång... hon är väldigt välkommen... nu blir vi ju tre brudar som styr upp stället... Jag, Jessica å nu kommer Bettan med också... KUL, mycket kul !!!

Lördagen blev det lite mer psykbryt... men trotts allt inget stort !!! Matdatorn hos en annan chafför... lite virrigt men det gick... Bettan skulle få hålla lite växel å det gick kanon... mellan typ 21 till 23 så skötte hon det helt själv... sedan fick jag ta över igen... Skönt att få in någon som kan vara med å ta den där jäkla växeln ibland... då kan ju en annan slippa sitta på dass å ta emot bokningar... hihi

Söndag har jag varit ledig från jobb men nu ni... håll i er alla läsare... Söndag så har jag varit på BILBINGO !!!

Ok, jag har dock inte suttit å kryssat i rutor utan vår fotbollsförening ordnar bilbingo tillsammans med vv84 ute i Gunnarstorp. Vi skulle vara där klockan 12 så det blev ju inte så mycket sömn i morse...

Jag fick börja med att sälja expressbingo och markeringspennor... jäklar vad alla gubbar å tanter ger järnet på bilbingo... största händelsen i Bjuvstrakten varje vecka... alla bönder drar på trätollorna å foppatofflorna å åker till fotbollsplanen för att spela bingo... HA HA HA...

Det sjuka är att själva bingon börjar 2... men strax efter 12 börjar bilarna droppa in... de sätter upp fika bord å stolar, det finns till å med de som kommer i husbil, sätter upp flaggor å "saftblandare" som går igång tillsammans med en siren när de får bingo... Det är helt sjukt !!! Hi hi hi...

När sedan bingon drar igång så är vi 4 stycken som springer runt mellan bilarna när de får bingo... Dom tutar å viftar med sina brickor å vi får springa dit å kontrollera genom en comradio med sekitariatet om lottnummren stämmer... tur att man fick röra lite på sig för det var svinkallt !!!

Den här jäkla bingon håller på fram till 17 med en liten paus på 15 minuter i mitten... å det är ju så extremt roligt att stå där å lyssna på "bertil 17, etta sjua..." i över 3 timmar... tur man redan är lite däng för annars hade det nog fan blitt värre... hihi

Visst jag ska inte vara jätte negativ, det var lite kul också... de första 2 timmarna... men det var lite länge !!!

Skönt var det i alla fall att få vara utomhus... nu sitter jag här i soffan med rö mosiga kinder å känner mig så där underbart utmattad... ska bli skönt att få gå å lägga sig snart... Men det får nog dröja ett tag till så jag får rätt dygnsryttm igen... det är ju natt som gäller en vecka nu...
Nu blir det att slå på en film... får se hur länge jag håller mig vaken...

Inga kommentarer: