fredag 26 september 2008

Fredag å 30 års firande...

Idag har vi haft en mycket trevlig dag med jobb.

Det hela började på morgonen efter att ha kört 2 timmar. Då stängde vi trafikskolan och så hade Ronnie fixat lite sillfrukost.

Detta var för att Tobbe idag fyller 30 år. GRATTIS !!!

Tobbe hade inte anat något. Vi hade sagt att vi skulle på en utbildning... vi hade till å med suttit å "gnällt" hela veckan eftersom det som vanligt skulle bli en helt värdelös STRutbildning som skulle ta hela fredagen då vi normalt får sluta till lunch....

Så när han kom in vid 10 tiden så verkade han så chockad... hihi

Så vi började som sagt med en sillfrukost och med presenter och blommor. Sedan hade Ola fixat en fångdräkt till Tobbe. Det tog lite övertalning att få på honom den... å så lirkade vi med att vi bara skulle vara på trafikskolan.... men sedan strax där efter drog vi på honom handbojor som sattes på mig också så gick vi ner till Sundsbussarna å tåg båten över till danmark.

Sedan tog vi en lite promenad bort till Marienlyst där vi skulle ha en heldag vid poolen där. Ett litet badhus där det fanns en liten vattenruchkana å bastu å så en stor pool.

Här slapp dock Tobbe ifrån fångdräkten men inte till det bättre kanske. En Borat mankini.... Tyvärr lite för liten för att kunna användas helt som den skulle. Men Tobbe hade den i alla fall på sig....

Efter en heldag vid poolen så tog vi båten tillbaka vid 18 för att käka på nya sundsbussen... fin restaurang har dom måste jag säga...

En kanon dag kunde det ha varit.... tyvärr så börjar jag tröttna som fan på att allt ska gå ut på att dricka så mycket alkohol som möjligt... Så av ren princip så säger jag nej. Visst så tog jag två alkoläsk... men det känns mest onödigt. Cola är godare...

Nästa gång så hoppas jag att jag kan säga nej helt å inte vara med alls. För att vara ute med personer som är så jävla fulla det tilltalat inte mig alls. Jag blir mest bara förbannad på att de beteer sig så jävla sorgligt....

Denna dagen kunde ha utnyttjats till mer nyttiga å effektiva saker.

Men man ska ju inte glömma att jag har en chef som stod för allt idag. Det måste man ju ge honom ett jätte TACK för. Det är ju egentligen helt sjukt snällt. Finns nog ingen annan som skulle göra så för 9 personer... Det blir nog många tusen...

Just nu känns det mest som om jag har kostat honom massa pengar och så uppskattar jag inte det som jag kanske borde...

Men men... Jag måste helt enkelt lära mig att säga nej mer än vad jag redan gör...

1 kommentar:

Anonym sa...

hej gumman. ja de har hänt massor, får diagnos på måndag eller tisdag. hörde faktiskt bara för en liten stund sen att mina föräldrar hade träffat dig :)

hur har du det?

nu ska jag äta hos päronen sen e de hemgång har jobbat i dag.

puss