söndag 21 september 2008

Äntligen !!!

Så äntligen har jag kunnat köpa mig en ny dator....

Å när man är ett sånt datasnille som jag så kan detta vara ett helt projekt... vaddå 2 GB DDR2 och 320 GB HDD ??? Det är ju fan rena grekiskan.....

Men ok... köpa allt var ju ändå inte största problemet.... Att få det att fungera, det är nog där det kan brista lite i kunskaperna....

Men shit vad nöjd jag är.... först så startade jag upp datorn, allt var förprogramerat så behövde i stort sett bara välja språk så fixades ett operativsystem.... Sedan klickad man bara på OK så hade jag ett virusskydd.... efter att sedan pluggat in sladden från "hålet i väggen" så hade jag efter ännu ett OK internet också.....

Shit alltså, kan nog ta å bli datatekniker eller nått....

Å helt plötsligt så har jag märkt vilket OTROLIGT snabbt internet jag har... förut har det segat sig som fan... men nu, se upp i knutarna för nu går det undan....

Detta har varit en bra helg... trotts att den inte är över....

Fredag så var jag i Göteborg på Volvo med jobb. Vi kollade in nya miljö och säkerhets centret där vi fick mycket bra info till våra egna lektioner.... sedan så var vi på Volvo museum, knaske inte jättekul men det gick det med....

Men bäst för hela dagen var att jag fick köra en KANON bil... VD´n på Skånebil hade lånat ut sin nya Volvo V70 med alla nya roliga system...

Jag vet inte allt den bilen fixade men bla så var det en "aktiv" farthållare... kom man ifatt en bil som körde långsammare än vad vi gjorde så saktade bilen in helt själv för att sedan öka när bilen framför försvann.... sedan hade man varning med röda lampor fram om man kom för nära framförvarande, det skulle även börja blinka å tjuta och bromsa in om man kom FÖR nära... men jag vågade inte riktigt testa detta... låg bakom långtradare å åkte in i full fart men med ett par meter kvar så kunde jag inte låta bli att bromsa... det var ju läskigt... men vill ju inte förstöra fina bilen ju.... det fanns också system som varnade om jag gick över en linje utan att blinka.... så om man gjorde som jag, fuskade lite vid körfältsbyten å började glida över mitt linjen utan blinkers så tutade det till å varnade.... å sedan hade vi också små lampor som lös när någon bil låg i våran dödavinkel....

Vart är detta på väg... fortsätter det så här så kommer jag inte ha något jobb om X antal år....

Idag lördag så har jag ju då som sagt varit å skaffat en dator. Det blev en tur till Net on Net nere i Malmö. Shoppade loss totalt men shit vad nöjd jag är !!!

Nu kan jag blogga varje dag... nu kommer det ju inte ta halva natten att bara slå på datorn...

Näää... dax att fixa in lite musik i denna dator... Måste ju ha iTunes !!!

Go natt !!!

P.S. Visst är jag duktig, Frida ?? D.S. Hi hi hi....

1 kommentar:

Fam. Ritzén Norman sa...

Du är ju jätteduktig!!!!!!!!!!! Vi ser fram emot flera blogginlägg snart!

KRAMAR!