torsdag 5 november 2009

Kastrup och parkering igen...

Jag som har ojat mig över att åka ner till Kastrup... har sett framför mig hur jag blir jagad av de där förbannade gula securitasbilarna... men idag så har jag lyckats ta mig både dit å hem igen på ett mycket smidigt sätt...

Rullade rakt in i filen för svenska taxibilar å fick en hyfsad parkering... lite nöjd där måste jag säga... sedan så travade jag in å tänkte att jag sattsar på att fråga en taxivärd vart jag skulle ta vägen... förstod till å med vad han sa på sin danska... travade vidare å kom till min position... upp med min fina skylt som Peter fixat å kunden kom på 5 minuter... sedan skulle vi ju tyvärr vänta på ett par kollegor till denna som kom efter drygt 20 minuter... men det gjode inte så mycket för jag var mest nöjd över att ha lyckats undvika arga danskar...

Lastade kunderna å drog tillbaka till Sverige å Helsingborg... Mission completed !!! hihi

För övrigt så var det jävligt segt att jobba en onsdag... satt många timmar på knutan... men vi var ju trotts allt två... inte så bra för företaget men jäkligt nice för oss som satt där... så nu efter en natt så har vi gjort stora planer för Taxi-tjänst... hihi... undrar hur mycket större planerna har blivit efter imorgon då ännu en natt ska avklaras... visst så tror jag på mer drag imorgon... det är ju trotts allt torsdag... lilla lördag i denna stan... lite fel med tankte på att det brukar vara på onsdagar överallt annars... men Helsingborg ska ju klart utmärka sig...

Idag har jag också lyckats med bedriften att få min lilla taxi att ryka som fan... där står vi på knutan... har motorn igång å fläkten på ganska bra värme... å då, luktar lite konstigt å så kommer det fett med rök ur motorn... oj oj... stänger av å eftersom en av våra andra bilar bara några timmar tidigare gjort något liknade så blir det ju till å med lite komiskt... ser chefen framför mig, sliter sitt hår å funderar över vad han gjort för ont... hihi. Men efter att ha stängt av å dragit ner fläkten så rök det inte mera... å lilla bettan tickade på som vanligt hela natten igen... tur att det inte var något farligt då ännu en bil börjat ryka under natten... 3 bilar på en natt det är nästan rekord...

Summan av kardemumman på detta är alltså att det blir till att köpa halsduk å vantar eftersom bilarna tydligen inte gillar att ge oss värme... kan bli en kall vinter...

Efter jobb så blev det hem å byta om... för ute så snöade det å var skitkallt minst sagt... var ju tvungen att ta en mindre vandring för att komma till bilen som då självklart stod skitlångt borta å på ett ställe där det var parkeringsförbud på 1:a torsdagen i månaden...

Jag HATAR verkligen första veckan varje månad... den innebär ju att jag får flytta runt bilen som fan... palla detta...

Imorgon är det lite möte på jobb å sedan ännu en natt i taxin... det blir många sudoku gjorda i kön på knutan... kanske ska försöka utnyttja tiden till något mer effektivt... Funderingar på att läsa Matte C som jag var dum nog att hoppa av på gymnasiet... alltid en början liksom...

Men sedan måste jag bara säga att just som det är nu så känns det så underbart bra att jag bytt jobb... fatta mycket tid jag har över på dagen... å jag kommer inte hem totalt slutkörd efter jobb som jag gjorde förr... men nu kan det mer vara ett problem eftersom jag borde försöka sova när jag kommit hem... hmm... alltid ska jag ha något att klaga på... hihi... men det känns ju skönt att klaga på att man är för pigg å inte tvärtom...

Näää... nu blir det en VARM dusch... så jäkla skönt !!! Sedan försöka sova lite... Go natt... eller go morgon till er som är på det hållet...

Inga kommentarer: