lördag 7 november 2009

Vaccinet mot knorren...

Jag har problem...

Jag blir förbannad över de som är så trångsynta så de inte ska ta något vaccin. För varför tror ni att man går ut med ett vaccin till hela befolkningen... jo just för att ALLA ska ta.

Jag skiter ju i om jag skulle åka på influensan men om jag skulle smitta ner någon som står mig nära bara för att jag är trångsynt å inte vill sätta en nål i armen så kulle jag må jävligt dåligt över det i efterhand.

Jag planerar ju att träffa min lilla underbara brorson nu i december å jag skulle ju ALDRIG våga riskera honom... han är ju för liten för att ta vaccinet men det gör det ju bara ännu viktigare att alla runt om honom tar det...

Ett litet stick i armen å kanske lite ömmande å feber dagen efter kan jag ta... hellre det än att ligga å kvida för att man inte kan andas utan att det känns som om lungor och revben sprängs...

Näää... tyärr så har jag svårt att förstå er som väljer bort detta... å klämmer nog fan ur mig "trångsynta jävlar" ¨sluta tänk på er själva å fundera på era nära å kära istället.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag håller med! Jag och Per tog vaccinet i tisdags. Känns bra att ha det gjort, och vi vill ju skydda lille Felix. Men de som inte tar vaccinet kan ju smitta honom (och andra), och det känns hemskt.
Vi mådde inte dåligt alls efter att ha tagit sprutan, bara lite öm i armen efteråt. Jag hade svårt att ligga på den sidan i två nätter. Men det var det enda. Inte ens sticket kändes!
Hoppas allt är bra med dig annars. Jag träffade på Martin på stan igår. Han tyckte det var tråkigt utan dig på jobbet.
Ha det bra, fortsatt trevlig helg!

Fam. Ritzén Norman sa...

Vi håller också med!
Självklart ska alla ta - varför inte ställer man sig ju då som motfråga? Det är ju inte så kul att vara sjuk.. eller vill folk inte jobba?
Vi tog också vaccinet i tisdags och Frida blev rätt dålig med feber och ont i armen och kroppen och världens huvudvärk. Men vi skulle ALDRIG riskera att smitta ner våra nära och kära! Det kan ju faktiskt leda till döden om det vill sig riktigt illa.

VI HÅLLER MED!

KRAM!