måndag 30 november 2009

Akuten...

Detta inlägget kan vara lite lätt förvirrat å så då jag har fin fina piller jag knaprar... men förklaringen kommer nedan...

Jag har då spenderat större delen av dagen på akuten...

Igår så spelade vi cup uppe i Hässleholm... sista matchen så kommer det en brud som skickar iväg ett skott mot mig från ganska kort avstånd, rakt i planeten... visst föll ihop lite men det var ju bara upp å stå å spela klart matchen... lite lätt huvudvärk men inte något allvarligt...

Vi gjorde oss klara å drog till McDonalds, käkade å sedan körde jag hem... inget konstigt förns jag skulle åka till Fjärestad å hämta Jessica...

Fuck varför måste det vara så skarpa lampor på bilarna... pallade inte ljus alls. Sååå jobbigt... gissa om Jess fick köra hem, jag bara satt å blundade...

Tänkte, jag går å lägger mig tidigt så sover jag hela natten tills jag vaknar så har huvudvärken gått bort tills dess...

Kom i säng runt 21... sov som en stock till 11... vaknade å hade en brakande huvudvärk... det var ju bara att glömma att tända lampan... å vi ska inte snacka om hur vinglig jag var...

Efter ett samtal till sjukvårdsupplysningen så blev jag skickad till akuten... fick ju utnyttja kollegorna på taxi då jag inte fick köra själv...

Kommer in på akuten, snackar med tanten i luckan som genast skickar efter en sköterska... gissa om snacket går i väntrummet... "vi har suttit här å väntat i 3 timmar å så får vissa prata med sköterskan direkt"... å så lite till gnäll från alla tanter...

Sköterskan lyser lite med en ficklampa i ögonen å sedan kommer det 2 stycken springande med en bår som jag snällt får lägga mig på å rullas in... ingen väntetid här inte... tydligen så reagerade inte ena ögat som det skulle...

Får träffa läkare å en kille som utbildar sig till läkare så gissa om jag blir undersökt till max... å sedan upp rullad till en läskig röntgen maskin... dom var tydligen tvungna att kolla så det inte var någon blödning eller svullnad i hjärnan... fatta noll å nada efter den sprutan jag fick... jävligt effektiv var den men det var nog tur att jag låg ner... gla var jag i alla fall...

Sedan ner till akuten igen å fick göra lite balans tester å så igen... å så sa dom... "hade du kommit in igår efter smällen så hade du fått ligga kvar för observation men nu eftersom det gått så länge så vågar vi nog skicka hem dig... kan du ha någon som kolla till dig bara..."

Jo, så jag fick efter 5,5 timmar åka hem igen... bara via apoteket å hämta ut lite dunderpiller... får dock inte köra bil på dom så jag hoppas jag inte behöver ta dom för sent imorgon då jag planerar jobba natten då...

Men Jessica fick hämta mig å hon sa att jag såg helt väck ut i ögonen å så... men jag var ju lycklig... Bra grejor det där man får på akuten... hihi

Via McDonalds även denna dag å sedan hem till trygga soffan... men jag var tvungen att messa när jag kommit upp i lägenheten... näää jag var inte borta alls... hihi

Roliga är att dom sa att jag inte fick kolla TV eller sitta framför datorn eller läsa... vad fan gör man då liksom ??? Så jag fuskar lite nu å sitter ändå här framför datorn... men ska nog försöka att hålla ner tiden lite... inte sitta här hela kvällen...

Tror nog att jag ska ta ett litet piller å sedan gå å sova... för även om jag har sovit länge natten som varit... å så legat å slumrat till på sjukhuset så är jag ändå totalt slut... å huvudet börjar kännas igen... inte coolt !!!

Näää... Åsa säger go natt !!! Håll er undan alla fotbollar !!!

1 kommentar:

. sa...

Ha en fin kväll:)