lördag 5 juni 2010

Jobb... jobb... jobb...

Hmmm... trött.. jäkligt konstigt ???

Sov lite länge i morse... han dock i tid till jobb men man vill ju inte gärna mega stressa... Klockan ringer ju normalt 1 timme innan jobb... så idag stod klockan på 05:30... Lite sovmorgon... men tyvärr var jag nog lite för inställd på det eftersom jag tydligen slumrar till igen efter att ha stängt larmet... vaknar till vid 6 !!! Ja men då var det panik... 15 minuter till att bli klar å sedan åka... Jag lyckades men det var ju inte så jävla behagligt...

Loggade in precis 6:30... å inte kom det ut några turer heller så det var ju bara att ringa centralen å där är det nog fan obligatorisk kö... jag har ALDRIG kommit fram direkt... idag var det "Beräknad kötid 4 minuter, du är nummer 1 i kön"... Men seriöst hur vet dom att det kommer ta 4 minuter... tror bara att dom inte vill svara... "Vi sätter dom jäklarna i kö... ska vi testa med 8 minuter idag??" SERIÖST !!!

Ja ja... kom igång i alla fall å körde lite skit turer... så fortsatte hele dagen... Inte alls bra !!! Loggade ut färdtjänsten 18:30 å hade då kört in alldelles för lite för att vara nöjd med alla de timmar man lagt ner... Men hörde att det krisade lite på taxi så tog en körning å drog in 250 spänn till i kassan... 19:30 blev jag ju tvungen att logga ut... men vaddå gå hem ???

Jag ska inte säga att jag inte försökte... Men kommer å ska sätta bilen... Då har en av våra nya chafförer parkerat sin privata bil så jag typ inte kommer upp där min bil ska stå... Men Volvotaxin står också där ivägen... så om jag flyttar den så kanske jag kommer upp...

Tur vi kan komma åt nycklar till alla bilar... men när jag blåst i alkolåset å vrider på nyckeln så orkar inte batteriet dra runt startmotorn... Jaha... Va fan då !!! Försöker komma upp med min andra taxi utan att dra den i någon stenkant eller så... Chefen skulle troligen döda mig... hi hi hi... Men han skulle nog slippa, självmord först om man skulle skada lilla "älsklingen"... HA HA HA...

Tar mig i alla fall upp efter lite bökande... men kommer ju på att vi måste ju få igång volvon... den ska ju köras... å när jag snackar med en av chafförerna som ska köra den så vet han inte hur han ska starta den med kablar...

Efter att nu ha kallat ut han som stod i vägen så han kunde flytta sin bil... nu inte för mig utan för att vi skulle kunna ge starthjälp till Volvon... så kom ju även två till chafförer... Men näää... där står dom tre karlar å kollar som fågelholkar medans jag (bruden i gänget) får lirka med startkablar å fixa... Jo men seriöst !!! Finn felet ??? HA HA HA

Ja ja... fick igen alla bilar å kunde äntligen rulla hemmåt... bara så där 2 timmar efter att jag skulle ha slutat...

Resultatet av detta är ju helt enkelt att chefen inte får åka bort.... inte ens 2 dagar... för vi har ju bara tomtar med tummen mitt i handen... tänk att det ska en brud till att styra upp...

Tur man gillar å styra å ställa lite... fixa å dona... annars hade jag fan gått under !!! Hi hi hi...

Näää... nu är det bäst jag går å lägger mig så jag orkar styra upp lite imorgon med... först färdtjänst å sedan tvätt med fälgputtsning till lilla älsklingen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med gröningen!
Kollar du aldrig din inkorg på qx?*L*