torsdag 3 juni 2010

Tankar om fotboll...

Så har man klarat av denna dagen också... började jobb vid 05:45 i morse... Lite trött i ögat måste jag erkänna... fastnade ju framför datorn i går kväll (precis som nu) så får ju skylla mig själv...

Passet jag kör slutar 18:30 men har lite flex... å självklart så skall det komma körningar i sista sekunden när min fotbollsträning börjar 18:30... hmmm !!! Idag med sista släpp 18:35 i Helsingborg... försök få ihop den ekvationen när jag vill vara 18:30 ute i Gunnarstorp...

Ja ja... tränade... inte den bästa träningen jag gjort... Men en lång dag gjorde sig påminnd i orken. Men tyvärr var jag ju inte den enda som inte var på topp... men idag var det ett jäkla flams... Lite för mycket. Lätt att det blir så också när man bara kommer 10 personer på träningen... lite dåligt med tanke på hur många vi kan vara...

Tyvärr så börjar ju våra stackars tränare tappa tålamodet. Förstår dom också... de lägger ner en jäkla massa tid på oss... å det är helt idiellt... När det sedan inte blir seriösa träningar å folk skiter i att träna för de råkar ha en fis på tvären så förstår jag... Jag hade nog inte heller pallat. Det är bara synd eftersom vi är en liten skara som verkligen VILL...

Något förslag på hur vi ska få ALLA att ta detta på allvar å ge 100% på träningarna ???

Kan ju bara se tillbaka på mina 22 år !!! Å JA ni läste fan rätt... 22 år har jag hållt på med fotboll mer eller mindre... Pensionär snart kanske ??? Ser i alla fall tillbaka på alla dessa år med fotboll å har aldrig haft detta problemet... visst att vi körde på en helt annan nivå, men det ska inte ha någon betydelse...

Glanshammar måste jag ju säga var "GLORY DAYS"... Underbar tid. Storm trivdes å vi gav verkligen gärnet... alla så gott dom kunde. Visst för en annan så var det B-laget som gällde men det var jag super nöjd med.

Under en period så hade vi ju tränaren Thomas HULA Johanesson som tidigare kom från allsvenska KIF Örebro... Aldrig har jag utvecklats som fotbollsspelare som då... Hur kan vi ta hans sätt att "utbilda" till Bjuvstorp ???

Nääää... detta tåls att kluras på. Kanske vi ska sätta oss i utvecklingsamtal med var å en... Ta reda på vad varje spelare vill... vad man har för mål å vad man trivs med respektive inte trivs med... Det tar ju en jävla tid... men det kanske vi måste ta oss...

Funderar även på om en annan ska gå in å hålla i en träning då och då för att avlasta de två stackars tränarna vi har... man har ju den del övningar å framför allt lite teknik med sig i bagaget...

Näää... shit vad klockan springer iväg... nu måste jag sova... samma tid ringer den där klockan imorgon med... 04:45... huuu !!!

Inga kommentarer: