onsdag 7 juli 2010

Färdtjänst...

Denna vecka blev det färdtjänst på måndag och tisdag... Jag gillar det verkligen. Det kanske inte är super roligast när man får en miljon innerturer med rullatorer å kunder som ska följas upp i lägneheter å bommar som ska öppnas å alla sånt som lätt kan bli lite jobbigt... Men allt det vägs upp av att man får ut å köra på vägar man inte hade en aning fanns... å att man får se så otroligt fina platser. Så här på sommaren så är jag tveksam om det finns något bättre jobb ???

Kameran i nya lilla Xperian skulle ju testas så här har jag försökt få fram lite hur underbara dessa två dagar har varit...

En sjö mellan Örkeljunga och Båstad.
Liten underbar väg mellan Örkeljunga och Båstad.
Inne i pärlan...
På väg ner för åsen mot Båstad...
I trakten kring Kågeröd...
Utanför Lund ner mot Ystad...
Utanför Lund...
Någonstans i trakten runt Tyringe...
Vid Glumslöv...
Utanför Höganäs...
Jag vet att jag har världens spricka i rutan på Caddyn... Gissar att det kommer en eller annan kommentar på det om jag inte säger det själv...
Så här underbart har jag i stort sett ett par gånger i veckan... som jag sagt, kan man ha ett bättre jobb ??? Jag njuter för fullt. Å när man sedan inte har kunder brevid så slår man ju igång en ruggit bra skiva å bara kör !!! Köra bil det är grejor det... å speciellt när man får glida runt i lilla pärlan... fina Mercedesen... NÖJD !!!

3 kommentarer:

Zarah sa...

Hörru, du har en spricka i rutan.. :P hahaha.. va bara tvungen ;)

Anna sa...

Åsa, för satan - inga foton i 120 ;)

Skönt att du trivs på jobbet i alla fall! Kan tänka mig att det inte är så dumt att sitta på vänstersidan istället för höger.

Kram
Anna

Saa sa...

Ha ha Anna, jag har kontroll det vet du... sänkte ju från 160... ;-)

Det känns underbart att själv få sitta bakom ratten. Trivs så jäkla bra med jobbet !!!

Ser ibland en övningsbil å tänker lite för mig själv att visst skulle det vara kul å sitta där med elev igen... men aldrig sånna tider... Man förstår ju nu att man la ner så mycket extra tid på jobb som man egentligen inte ska... nu känns det ju som om man har halv semester hela tiden... det är nice !!!