torsdag 22 juli 2010

Sjukvården...

Visst är det lustigt...

Kan ha varit i torsdags eller fredags så ringde jag till min vårdcentral å ville komma till läkaren då jag inte mått så där hundra på sista tiden som de flesta vet... Haft typ någe liknande ögonfluss å så har jag haft ont i halsen å problem å svälja å det går ju så klart rakt upp i öronen på mig som är känslig där...

Svaren jag fick var "ögonfluss gör vi inget åt, byt handduk ofta..." ok men hals jävlen då ??? "hostar du? då har du inte halsfluss så det gör vi inget åt..." Frågan är ju liksom varför man vill träffa en läkare... jo för att man tror att det är något värre än något som bara går över av sig själv... kul då att få dessa svaren...

Ja ja... jag gjorde ju fint som de sa å har vilat å tryckt ipren å alvedon som bara den... Men idag fick jag nog å ringde sjukvårdsupplysningen för att kolla... å vad sa dom ??
"Du måste direkt till läkare, åk till Jourcentralen nu..."

Jävligt udda att de säger emot varandra inom sjukvården...

Å när jag kom till Jourcentralen så sa de bara... "Din vårdcentral skulle ha hjälpt dig direkt, då kunde du ha varit frisk nu..."

Tack så jävla mycket då liksom... det är ju inte så att jag tycker att det är så där överdrivet roligt å gå runt med ögonfluss å ont i halsen som fan...

Efter en timme på Jourcentralen så var jag klar... jag gillar dom som fan där nere. Snabba å jäkligt trevliga... stort plus till alla dom !!!

Nu är det i alla fall klart att halsen inte är så mycket att göra åt... det är inte halsfluss utan bara vanligt virus som troligen sitter i längre på grund av detta förbannade väder... Lite för varmt å kvavt för att man ska bli frisk fort. Så där är bara till att fortsätta käka alvedon å ipren... å vila !!! Å hur lätt har jag för det liksom... Å till alla som undrar så kan man visste hosta när man har halsfluss... de bara skrattade när jag sa vad min vårdcentral sagt...

Ögonen fick jag några antibiotika droppar... de ska jag hålla på med ett par dagar så går detta över... Tänk om jag kunde fått de på en gång, då hade jag sluppit se ut som värsta vampyren med spruckna blodkärl i ögonen... för det kunde ha undvikts... nu ska jag gå å se lite halvhemsk ut i en till två veckor bara för de på min jävla vårdcentral är inkompetenta...

Fick lite tips av sköterskan att hon rekomenderade att jag bytte, jag var inte den första som inte fått komma när man borde... Så nu blir det till att fundera på nytt ställe...

Capio City kan slänga sig i väggen... men stort plus till alla på Jourläkarcentralen på HBG Lassarett... dom vet i alla fall hur man tar hand om patienter...

Inga kommentarer: