söndag 19 oktober 2008

Jävla mage !!!

Just nu har jag en massa att blogga men det är den här jävla magen som förstör allt. Har nu knaprat på Losec sedan i tisdags... kan fan inte äta något. Å när man ringer sjukvårdsupplysningen så säger dom att jag ska fortsätta i 14 dagar... dom är fan inte kloka !!! Svälta i 14 dagar ??? Det låter ju nyttigt å fint...

Eller ja ok, svälta ska jag inte... men mums vad det är gott med havremjölk, gröt å välling... för det är typ det som går ner utan att det gör ont som fan... Kan ju i alla fall glädjas åt att man kanske tappar ett par kilo på kuppen...

Nu blir ju problemet vad fan man ska ha i matlådan till jobb... det får nog bli havregrynsgröt i micron på jobb... å för att lyxa lite så kan jag ju ha lite havremjölk på... mmmm

Ja ja... inte mycket annat att göra än att kämpa på. Har ändå haft en ganska trevlig helg.

I fredags så började våran Maratondans till förmån för cancerfonden. Tyvärr så måste jag erkänna att det inte alls kom så mycket folk som vi hade hoppats på. Men vi körde för fullt fredag 18 - 23.... sedan fortsatte vi lördag 11 - 18...

Tyvärr så blev det ju inte så mycket dans eftersom magen spökade som fan... så jag smet iväg tidigare på lördagen... Åkte hem, lade mig sedan i soffan å somnade som en stock. Sov nog mellan 15 - 18 när Nicoletta ringde mig när hon lämnade dansen...

Sedan blev det så klart en tidig kväll... tror jag la mig vi 22... å sov som en klubbad säl till 9 i morse.... såååå skönt att få sova ut.

Ska försöka hålla i det nu å inte slarva med sömnen... för det påverkar säkert också magen...




















Idag så har jag överaskatt Emma som fyller 22 år idag !!! GRATTIS till dig vännen !!!

Jag lyckades klämma ner 22 ljus i en kladdkaka på höll på att tända eld på trappuppgången... men med en väldigt kort sång så hon snabbt kunde blåsa ut ljusen så lyckades vi rädda det hela. Hade ju inhandlat en lite pressent i Örebro som så klart skulle överlämnas.

Så vi mumsade i oss lite kladdkaka innan vi drog ner till dansen...

För javisst det har varit dans idag också. Vi har ju alltid kursdag på söndagar. Lärde oss jätteroliga danser idag... sååå kul...

Sedan måste jag säga att jag fick lite "pay back" när Emma fick sätta sig på en stol i mitten av en ring av alla dansare å alla sjöng å sedan dansade vi runt henne... för det hade hon sett till att jag fick när jag fyllde... å det är ju fint av alla men ändå så är det inte kul att sitta där inne i mitten... lite jobbigt... Sorry Emma !!!

Nää... nu är det nog dax att gå å lägga sig... imorgon blir det ju jobb igen och sedan så ska vi ha styrelsemöte här hemma på kvällen....

Inga kommentarer: