torsdag 16 oktober 2008

Mycket att blogga nu...

Jag vet att det finns dom som är väldigt nyfikna på vad som hände på tågresan ner till Helsingborg från Örebro...

Jag har varit lite hemlig å bara berättat att jag hamnade i livliga diskussioner med en idiot tant... hihi

Ok.. vi börjar med det.... Jag klev på tåget i Örebro. Där jag riggade upp datorn å slog på en film... det är ju så sjukt tråkigt att åka tåg.

När vi kom till typ skövde så kom det på en kärring som skulle sitta brevid mig... lite så där halvgnällig för att min dator tog plats på bordet... Men hallå jag har fan också rätt att ha saker på bordet... i alla fall på min fjärdedel... hihi

Ja ja... ja sa inte så mycket utan försökte klämma ihop mig så mycket jag kunde...

Men så började hon dra upp massa papper å så... såg att det var prov så jag tänkte jag kan ju försöka smöra lite å prata lite så kanske hon blir lite trevligare...

Så jag började lite så där "Är du lärare??" Å visst var hon det.. i svenska på gymnasiet... så frågade hon vad jag jobbade med... å när jag sa att jag var trafiklärare så kom kommentaren...

"Trafiklärare?? jag tycker det är fel att ni kallas lärare... "

Men för i helvete vilka negativa människor det finns i världen... å hon satte sig i klistret kan man ju säga... man klankar inte ner på mitt jobb... det är något som jag har stenkoll på å som jag vet att jag är bra som fan på...

Så jag ifrågasatte varför vi inte skulle kallas lärare... å enligen kärringidioten så var det för att vi inte lärde ut på samma sätt som en "vanlig" lärare... vi skulle istället kallas för trafikinstruktör.... å då kan ju inte jag hålla tyst...

Jag gjorde en liten predikan om att jag anser att jag är MER lärare än vad dom är... för en lärare i skolan står oftast å "predikar" eller så är det att man ska studera själv... läs den boken osv.... Men när jag sitter i bilen med en elev så är det helt å fullt ut min pedagogiska kunskap som avgör hur eleven sedan lär sig att köra bil... Å enligt mig så är det hur pedagogisk man är som avgör hur bra lärare man är...

Å jag kan ju säga att den kärringen tror jag inte hade något pedagogiskt i sig alls... stackars elever !!!

Fy fan... det var en livlig å ganska högljud diskussion på tåget... spännande för alla andra passagerare... hihi

Ok... nog om detta.

Jag kom ju hem till Helsingborg i tisdags kväll... då blev det sushi med Nicoletta med en följande tur i bilen genom Landskrona och upp till Höganäs och ut till Mölle... det var mysigt !!! Stjärnklart å fullmåne !!! Sedan stannade vi till uppe i Mölle å blickade ut över havet.... Jag älskar Skåne, vad skulle man göra utan havet.

Det blev lite sent men skit samma. Sova kan man göra när man blir gammal.... hihi

Lite trögt att kliva upp på onsdagen... ops !!!

Så sedan var det jobb igen... lite trögt på onsdagen.... sedan nu idag torsdag så var det bara ännu trögare... tidigt som fan började jag för jag skulle till halkbanan...

Inte blev det bättre av att det blev sent igår också. Det blev en tur till Kattarp där jag träffade Nicoletta och Petra. Vi satt å snackade å kollade lite på TV... å tiden rann iväg som vanligt....

Tur jag hade fått låna hem bilen...

Ikväll så har det bara varit fixa å dona... å tiden är för knapp. Har bara hunnit fixa lite med schema till helgens maratondans vi skall vara med å anordna i Höganäs.... så ska man ju blogga en himla massa... hihi...

Men ok... fixat lite käk också... å nu kollar jag på Heroes som har blivit favorit efter att jag hade med mig boxen med halva första säsongen upp till Örebro å kollade på tåget...

Åhhh fått massa bilder på sötnosen Ludde nu... Han är ju bara för underbar !!! Fasters lilla snygging !!!

Kolla in radarparet !! Snygg Volvo va ??

1 kommentar:

Fam. Ritzén Norman sa...

Snyggast!
Jättefina!!!!!!

KRAM

PS. Vilken jobbig tant på tåget...