måndag 13 september 2010

Jobb jobb jobb...

Varför kommer jag ALLTID på att jag vill blogga för sent på kvällen. Just nu borde jag ligga i sängen å snusa på kudden för imorgon väntar ännu ett FT pass från klockan 05:45...

Ja ja, jag kör lite snabbt. Lite smågrejor som bara så där satt sig fast på minnet å förtjänar en plats i bloggen.

Har idag haft en jättejobbig sjukrese körning... Körde en familj ner till barnsjukhuset i Lund... En liten ett årig flicka som hade leukemi... Hur rättvist är det liksom ???

Samma familj körde jag även hem i fredags, de har fått vara hemma lite över helgen... Då var det bara glada miner å allt var bra. Idag så hämtade jag dom å båda föräldrarna grät å tyckte det var så jobbigt att åka mot sjukhuset igen...

Alltså det är tur det finns solglasögon för det var ju inte annat än att man blev jäkligt berörd själv. Man kan ju inte ens förstå hur jobbigt de har det...

Vet inte om jag vill ha fler sånna körningar... det är ju en sak att köra äldre människor som är sjuka. Det känns som om alla kommer att förr eller senare bli sjuka på ett eller annat sätt så när det är äldre så berörs man inte alls lika mycket... men när det gäller barn... fyyy !!!

Å ska jag klaga lite så har Skånetrafiken de mest hopplösa barnstolar man kan tänka sig... en miljon med remmar å tung å otymplig. Huuu att asa ner den där från deras kontor å ner till bilen... tur det finns hiss...

Ja ja... nu kommer det inte vara ett lika stort problem i framtiden för nu har jag ju övat på att sätta fast den två gånger på kort tid... det är inte så svårt... bara bökig å så ska man ligga där på golvet å försöka fästa remmar under sätet... Smidigast i stan känner man ju sig inte som i alla fall... hihi

Åhhh gissa om jag sprang på en intressnat person på macken idag... Har ju hållt sig undan mig länge... vad lämpligt att min bil stod i tvätthallen å inte syndes... för då hade vi nog inte träffat på varandra...

Jag hojtade som vanligt fram ett väldigt betonat HEJ... (börjar bli en vana på macken nu för tiden... ) Fick som vanligt ett lite halvt framtvingat hej tillbaka varav personen sprang in på toa å låste in sig... Ja jag hade inte bråttom så jag kunde allt stå kvar å dröja lite så jag kunde sno ett par ord...

Det var ju inte någon direkt pratglad stund... Men jag fick sagt vad jag ville å jag hoppas att hon skämms lite... eller i alla fall känner sig jävligt dum. Det saknas ju trotts allt en jäkla massa klirr i kassan hos mig pga denna... Min läxa till framtiden är lärd. Lita aldrig på någon... de ljuger dig bara rätt upp i ansiktet... å inte bara en eller två gånger utan fucking hela tiden... Håller tummarna för de andra stackarna hon är på nu... blir väl samma där kan jag gissa...

Näää om jag skulle leta rätt på den där kudden... imorgon blir det ännu en lång dag. Å mina jäkla dagar blir ju fan inte kortare av att de flesta jag jobbar ihop med inte vet hur en fucking tvättsvamp ser ut !!! Jag lovar att jag ska ta med en hink å svamp på nästa personalmöte å förklara hur de fungerar...

Idag blev jag lite sen efter utloggning då jag skulle lämna igen barnstol å så skulle jag tvätta bilen... alltså jag drog över bilen för typ en vecka sedan... å sedan dess så har nog inte den bilen sett röken av varken svamp eller schampo, jäkligt kostigt.... Så där står man efter att ha jobbat 13 timmar å ska tvätta bilen eftersom resten på detta företaget är lata jävlar... Men snart blir det ändring... Åsas tvätt å städ schema ska igång... å jag kommer att imspektera... Gissa om det blir varningar på dom som inte städar... straffet kommer jag nog sätta till en övarvakad MEGA städ av bilen... hihi. Fan där tror jag att jag kom på nått bra... hihi. Ska jag stå där å peka bara...

Näää GO NATT !!!

Inga kommentarer: