torsdag 5 mars 2009

Självkänsla ???

Ibland kan man ju börja fundera...

Idag har jag kört med en lite chip chopp kines... eller japan eller nått i den stilen... Skit samma !!! Vi håller på att jobba precis i början med växling. Problemet är att hon själv tycker hon kör som en gud medans jag sitter å fruktar för livet...

Idag så höll vi till uppe på adolfsberg och västergård... stora fina områden där man kan köra i lugn å ro... eller i normala fall så kan man det... men idag så höll jag bara på att dö typ en gång å sedan fruktade jag för min fina lilla röda bils liv minst en gång...

Först så kommer vi i en högersväng... det är en refug i mitten av vägen vi ska in på och det går även över ett övergångställe precis efter svängen... inget som är konstigt än så länge...

Vi börjar vrida runt till höger, dock något för tidigt så jag säger åt henne att hålla ut från kanten... inget händer å jag får tillslut ta tag i ratten efter att vi är uppe å klättrar på kanten... då drar hon ratten åt vänster istället så vi nu är på väg rakt ut över övergångstället å vi står alltså mitt på refugen... lyckat när det kommer två bussar från vardera hållet också... BLOCKERAR minst sagt !!!

Så ska jag försöka få henne till att släppa pedalerna... men efter typ 3 tillsägningar så tryter tålamodet å rösten höjs... SLÄPP PEDALERNA !!! Å ja äntligen så kan jag ta oss därifrån genom att smyga över refugen å ner på vänstersida av vägen, rundar refugen på fel sida å återgår till höger sida igen...

Stannar å förklarar... men problemet är förståelsen... Jag bad att hon skulle visa hur hon skulle ha gjort på ett papper med korsningen uppritad på... men istället så får jag en ny korsning ritad... ja ja.. tålamod... förklara på något annat sätt... gör ett nytt försök men med liknande resultat...

Tar en liten diskussion om det kanske kan vara så att hon tycker det är svårt att förstå... om jag ska förklara på något annat sätt... men nääää det är LÄTT !!! "Lätt att köra bil..."

AHHHHHH !!!

Men detta var inte allt... vi hinner med att nästan fronta med en buss... liten trång gata som svänger... mötande buss... PANIK !!! Full gas å ratta mot bussen... Varför inte liksom.

Bäst av allt är att när jag tar pedalerna så får jag henne inte att släppa gasen... där står vi still lite halvt uppe på en gräsmatta eftersom jag fick dra dit henne istället för att köra in i bussen... å med full VRÅLANDE gas !!!

"Släpp gasen... släpp gasen... SLÄPP gasen.... ta bort foten... SLÄPP GASPEDALEN !!! "

Tålamod det har jag.... men det finns fan gränser...

Sedan efter en timmes väldigt tålamodsprövande lektion så kommer vi tillbaka till trafikskolan. Första frågan...

"Isbana... när halka?? "

Lång utläggning från mig om vart vi befinner oss och vart vi ska ha kommit för en halka... vilket inte borde ha varit några problem att förstå efter båda visande å ritande... men...

"När boka?"

Du ska INTE boka halka. Den ska komma sist i utbildningen så det är LÅNGT borta... Jag kommer inte boka någon halka...

Jag var totalt SLUT efter denna lektion... men minst sagt så kände jag mig riktigt elak... mitt tålamod hade trytit å rösten hade höjts ett par gånger... inte bra.. men vad ska man göra...

Näää nu ska jag sova... så jag orkar fyra timmar med lektioner imorgon...

1 kommentar:

Tessan sa...

heheh...låter son en nära döden upplevelse. Nästa gång du för på Aldofberg/västergård så titta in på min förskola om dina elever är jobbiga. hehehe...