söndag 25 januari 2009

En riktig självförtroende höjande helg...

Denna helgen så har jag nästan blivit jagad... hihi

Kör ju taxi fredag och lördag natt...

Hämtar ett helt gäng en bit utanför stan. På vägen in till centrum kommer frågan...
"Alltså jag kanske är en skinny bitch men vad gillar du för tjejer?"
Alltså vad svarar man på det ?? "Alla så klart!" Hihi

Då kommer ett helt utlägg om hur snygg å bra hennes kompis är å det hela slutar med att jag får ett telefon nummer... hmm.

Det var ju helt ok så länge... men då blir bruden i framsätet lite avis å vill också ge sitt nummer för hon hade minsan första tjing på mig för att hon satt fram... hihi. Så efter att ha betalat på kort å fått skriva på slippen som dom måste, så var det inte bara en underskrift på den utan också ett telefon nummer till... Två nummer på ett par minuter... tråkigt bara att det inte var något intressant... hihi

Nästa som gav självförtroendet en boost var en tjej som åkte med mig... på vägen hem ringde hon sin kille så han kunde komma ner å möta henne när hon var hemma... å så säger hon "jag är på väg hem, jag åker med hon coola du vet. Med snygga frillan... "

TaDa !!! Fan jag är nu mera cool och har snygg frilla, det är inte illa det !!! Lite nöjd måste jag säga...

Sedan har jag haft sånt där smått hela helgen: "du har så sexig röst" ehh ok... "du är vacker", "du kan få oss alla om du vill..." ehh NEJ tack !!!

Så helgen har varit ganska intressant å lite nöjd måste jag ju vara... hihi

Annars så har det varit en sjukt stressig helg... har haft växeln i taxin... så då ska jag ju svara alla som ringer efter taxi, hålla koll på vart jag har bilarna å hur lång tid det kan ta till kunden som ringer... det är inte alltid helt lätt... speciellt inte när man kör med en till chafför som ALDRIG kallar vart han lämnar å när han är ledig... helt jävla omöjligt för mig att hålla koll då ju.

Fredagen gick ganska bra ändå för då var det lite lugnt... men sedan lördagen... seriöst vad det ringde då !!! Men det var ju inte jättesmart att bara ha 2 bilar ute , visst fick vi en bil från de bolaget vi sammarbetar med efter midnatt... men det gjorde ju varken till eller från. Det var klart för lite på en lönehelg !!! Det får chefen ta på sig lite att det var miss i planeringen...

Hade många samtal där kunden sket i att åka med oss för att det skulle ta för lång tid för oss att komma dit... ibland så visste jag att andra bilen var på väg till Ängelholm å jag själv var på väg till Landskrona... då tar det 30 minuter att få en bil... det är inget jag kan göra liksom...

Sedan hade jag ett tillfälle då jag klämde i på tiden extra... Jag tar inte skit när det ringer kunder. När jag svarar "Välkommen till taxi-tjänst det är Åsa" vänligt å korrekt så skriker brud-jäveln "Jag ska ha en taxi NU..." Det är lätt att få fördommar då... bruden i fråga var inte av den svenska sorten... å jäkligt otrevlig direkt... Då får hon svaret tillbaka "jag har tyvärr inte några bilar lediga just nu, det är ungefär en timmes väntetid på att få en bil..." tillbaka får jag bara ett skrikande "en timme?" å så lägger hon på... Där väljer jag att inte ta den körningen direkt i växeln... vi hade ju som sagt att göra ändå...

Näää... nu ska jag hoppa in i duschen å sedan nanna kudden... Har idag varit iväg på Linedance för första gången på väldigt länge. Å det känns i fötterna å benen... undrar om man har träningsvärk imorgon ??

Inga kommentarer: