söndag 11 januari 2009

Gran Canaria... sammanfattning...

Nu ska jag försöka sammanfatta denna vecka som har varit helt kanon !!!

Strålande sol å 30 grader varmt i stort sett hela veckan... vi hade dock en dag då det regnade lite till å från, det var sista dagen innan avfärd så det blev en shopping dag där vi åkte runt i taxi mellan alla köpcenter...

Inte för att jag shoppade jättemycket... men jag var dock inne i en butik dit jag ALDRIG gått om Frida inte pushat på... det var en gay butik... med massa saker som man blev mer än röd om kinderna när man kollade på... Men där blev det ett halsband och en pride flagga...

Hoppas inte stackars Ludde får men för livet efter en sådan butik, Micke å Frida tror jag nog repar sig om en vecka eller två... hihi

Vi har ju som sagt haft kanon väder hela tiden. Men för den sakens skull har vi inte bara legat å pressat vid poolen, jag tycker vi har varit ganska aktiva.

Ena dagen var vi på ö-tur. Då åkte vi runt på Gran Canaria å kollade in naturen. Först så var vi vid en krater där det bodde en man längst nere... han var en enstöring som odlade lite å hade lite djur där nere... helt sjukt egentligen... där skulle jag inte ha klarat en dag... hihi

Sedan åkte vi vidare å kom till en lite by där vi kollade in den fina kyrkan å där fikade vi också. jättemysig bergsby... efter det så drog vi vidare till ett ställe där dom gjorde rom och likör... där blev det smakprov å allt... å jag som verkligen inte gillar sånt slisk... urk !!!

Sedan vidare till vad jag tyckte var resans höjdpunkt. Casa Romantica... ett litet ställe mitt ute i bergen där dom hade en trädgård och en restaurang där dom serverade sådant dom odlat i trädgården... Vi åt bland annat en tomatsoppa som var så god, sedan blev det en bananpaj med spenat till... ja det låter lite speciellt, å det var det också, men det gick ner det med... sedan var det en kycklinggryta med ris till... där han lurade oss alla att det var ödla... å sedan vägrade Frida äta mer... hihi. Till efterätt var det glass med smak av päron och papaya...

Sedan blev det tillbaka mot Playa del Ingles via Las Palmas... en jäkla buss tur... å nu mår jag illa så fort jag sätter migpå en buss... tur att jag inte ska göra det på ett bra tag.

En annan dag skulle vi bara gå å kolla på sanddynderna vid Maspalomas... så vi gick dit... det var ganska långt... typ kanske 7 km... sedan så kom vi på den briljanta idén att vi skulle gå efter stranden tillbaka till Playa del Ingles... det såg ju kort ut på kartan... så vi började gå... å vi gick... å gick... å gick... å den där standen tog ju aldrig slut. Å inte kom man upp heller för det var ju värsta sanddynderna å där kunde man ju inte gå... vi hade ju Ludde i vagn å allt så vi fick ju gå nere i kanten mot vattnet där sanden var lite blöt å packad... annars rullade ju inte vagnen. Mitt i allt så kom vi in på en nudist strand också... gick å kollade i backen hela tiden... hihi. Men sedan gick ju inte det längre... den där jäkla nudist stranden var ju hur lång som hellst... Totalt gick vi typ 8 km på stranden... å den där jäkla nudist stranden var ju typ 4 km av dessa... Fattar ni att man var trött i benen efter den promenaden... först 7 km i badtofflor å sedan 8 km barfota i sand... men det var ju inte slut där inte, vi skulle ju upp till vårat hotell också... å det var nog säker 6 km till... så totalt gick vi nog 20-22 km...

Jag som hade sagt att jag skulle på träningsläger så att taxi-skjortan ska sitta snyggt... här fick vi ju motionen för hela veckan... men problemet här är nog inte att vi inte motionerat... det är att jag gått ner på frukosten flashat lite med mitt lilla armband hos kocken så har jag fått pannkakor å potatisbullar... mmm så gott !!!

Testade att göra så hemma i morse... men det fungerade inte med pappa... det kom inga pannkakor...

Hela veckan har vi ju också ätit ute. Det har blivit lite allt möjligt gott... men godast var nog tonfisken i Puerto de Mogan... en liten mysig fiskeby vi åkte till en kväll. Men annars så har det ju blivit mycket pommes å sånt skit. Å så en himla massa Cola... å inte för att snacka om en massa chips å kex på hotellet. Å så en del sprit... kvällar tillsammans med grannarna på hotellet... mycket trevliga kvällar där det bara blev lite småsnack å så då såklart lite drinkar på uteplatsen... inte den optimala kosten för att taxi-skjortan ska sitta snyggt alltså... men, men har man semester så har man...

Nu har jag säkert glömt å berätta om hur mycket som hellst... men ni kan ju se det på Frida, Micke å Luddes blogg... hihi

Bästa med veckan har ändå varit att jag har fått vara "Bus Faster" till lilla snyggingen Ludde. Världens bästa !!! Å den lilla killen är ju så smart, det är ju så man blir lite impad... han fick tex ett nyckelkort, för han gillade att krypa runt med det... men så rätt vad det var så står han vid dörren å håller kortet mot kortläsaren... hur observant är inte det... vi hade INTE visat det för honom utan det har han sett att vi har gjort bara.

Lite lurig är han också. Jag satt tex i dörren en dag för att se till att han inte skulle krypa ut. Men så lekte vi tittut i ena rutan brevid dörren å då fick jag luta mig fram... då blev det ju öppet bakom mig... så han fram till rutan så jag skulle luta mig fram... å sedan var han snabb som bara den å skulle bakom mig... Han är smart han !!! Likadant på planet hem... satt vi å busade lite.. å han vill ju känna på min piercing i ögonbrynet... men det får han inte. Så tog han tag i näsan på mig... för vi brukar "tuta" lite på den... så drar han mig närmre... å sedan rätt va det är så tar han andra handen å ska ta piercingen... Kommer att bli en smart kille det där !!!

Men snacka om att det är tomt nu då !!! Nu sitter jag här hemma i Helsingborg... visst är det skönt å vara hemma, å jag ser fram emot min egna säng inatt... men kommer ju sakna lilla killen speciellt ju !!! Vem ska jag nu leka med på dagarna ??

1 kommentar:

Fam. Ritzén Norman sa...

Ja du... det har varit en härlig vecka! Fattar bara inte att den gick så himla snabbt!

Vi får helt enkelt boka en ny resa så vi har något att se fram emot!

Vi saknar dig också!

Hörs i v!
kram