onsdag 14 januari 2009

Försök till bättre kost...

Idag har det varit en bra dag... den har gått fort som bara den. Å det är bra när det gör det så man kommer hem från jobb snabbt...

Började med att Pelle körde upp... hur duktig som hellst. Vi hade Örjan som inspektör... han är nog den bästa inspektören enligt mig. Han får eleven avslappnad... Vi snackade om lite allt möjligt å han gav en bra runda, lite i stan å lite på landsväg å motorväg... Gick utan problem !!! Så skönt när man får vettiga inspektörer... för tyvärr är inte alla lika bra...

Kan ju bara ge som exempel.... jag kan sitta i baksätet å tycka att det här provet är ju klart godkänt, men så blir det underkänt... Det är ILLA !!! Med vissa inspektörer så måste eleven verkligen köra PERFEKT... får inte vara något alls som går lite snett... kan vara att man missar en vändning... det kan göra att HELA provet blir underkänt... Å vart fan är HELHETEN då som dom säger att dom går efter... BULL SHIT !!! Men det beror som sagt helt på vem man får å sedan vilket humör dom är på... Vissa kan man veta innan provet att detta kommer inte gå bra...

Just nu känns det som om jag har ett par favoriter på Vägverket... men så har jag också dom där man vet, att får vi dom så är det troligen underkänt... helt sjukt att det kan vara så... Å gissa om JAG får skäll av min chef för att vi har underkända elever... Jag blir förbannad för när man sedan hör att inspektören går på "magkänsla" när han bedömmer ett prov å då finns det liksom inget konkret jag kan gå efter när jag utbildar... hur ska vi göra då ??

Det som också känns skit är ju att jag efter en uppkörning ska kunna motivera till eleven vad som gick fel och varför bedömningen blev som den blev... Å om jag då inte har något att komma med så får jag ju sitta å försöka leta rätt på de situationer inspektören tyckte var dåliga... å ibland så kan jag ju säga att jag inte kan motivera !!!

Jag menar hur fan förklarar jag för en elev på AUTOMATARE att hon är underkänd på miljökörning ??? Seriöst... anledningen till detta var att vi väntade på en mötande bil som vi hade hunnit före vid en vänstersväng... Var det länge?? NEJ... Var det farligt?? NEJ... Hade vi bilar bakom?? NEJ... å hur ska jag då gå in å motivera detta ??

Näää nu har jag gnällt nog om Vägverket... men jag känner att dom gör så jag tröttnar på att vara trafiklärare... vill ju inte skicka iväg eleverna. För man vet ju aldrig... Hur länge till ska jag hålla på ?? Tills det dyker upp något bättre... där vägverket inte är inblandade... kanske imorgon, kanske om tre år...

Näää... till något annat nu...

Jag håller på å försöker tänka på kosten... det är inte helt lätt. Men jag måste ju... taxi-skjortan ska på till helgen... hihi.

Jag började i måndags... å försöker ta bort allt onödigt som läsk, godis, fikabröd... men också frukost mackorna på jobb... för dom med köttbullar å rödbetsallad är ju inte så nyttiga. Försöker också äta 5 gånger om dagen...

Nu blir det mycket frukt... å frukost både hemma tidigt som fan vid 6... å även på jobb vid halv tio... men det blir nu mer yoghurt 0,5% och hallon å branflakes... ingen köttbullemacka här inte...

Ikväll gjorde jag en fruktsallad på banan, äpple och hallon och på det hade jag lite vaniljyoghurt... åhhh så gott det blev. Å så bra man mår i kroppen !!! Näää, nu jäklar !!! Ska bara igång med träningen igen också. Men just nu känner jag mig inte kry så det får bli om ett par dagar när halsen inte är så jävlig...

Men SHIT vad godissuget är jäkligt ibland... är ju så man kan slå ner någon för lite socker... idag på jobb så var det förjävligt... men det blev en grov macka med tonfisk till mellis å sedan kändes det bra igen... Seriöst eller hur !!!

Ska bara försöka GÅ till jobb nu också... för denna vecka har jag varit lat å tagit bilen trotts att det bara tar 20 min att gå... Inte bra för miljön... å plånboken för nu måste jag tanka igen... hihi

Näää... nu ska jag ta å plocka reda på tvätt å diska lite... visst låter det kul. Men det måste ju göras det med... å det blir ju bra i efterhand... Har ju inte tagit hand om allt som jag hade med mig från Örebro... å det är kanske på tiden...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena! Kul att se vad du har för dig oxå - är lite avis på den där resan... Snackade med Jupén på SMS härom dagen. Han jobbar på som vanligt o så har han ju en liten tös på ett år eller nåt. Vore jättekul att träffas nån gång. Alla eller åtminstone dom man hade mest kul med =) kram