söndag 25 januari 2009

Många undrar...

Ok... jag jobbar en jävla massa. Dels för att jag är lite "penga-kåt" å vill få in stålar !!! Men också för att mitt extrajobb på Taxi-tjänst är sjukt roligt !!!

Jag jobbar ju på trafikskolan i veckorna... där blir det ju lite mer än 40 timmar...

Man kan säga att jag börjar typ 7:00 varje morgon sedan slutar jag måndag tom torsdag 17:30... men på det kan det ju som denna vecka tillkomma lite mörker å teori å sånt. Denna vecka har jag mörker på tisdagen fram till 20:00 och teori på torsdagen till 19:30... Värst är ju om jag har handledarkurs... då slutar jag 20:30 på onsdagen...

Tack o lov så har vi ju inte alla dessa på en å samma vecka... men man kan om man har otur ha två kvällar då man får jobba länge...

Visst så slutar vi 12 på fredagen men det är ändå sjukt mycket tid man lägger ner...

Sedan så när jag har gjort klart veckan på trafikskolan så är det dax för taxi...

Har jag tur å inte har massa som måste fixas på fredagen så hinner jag hem å sova ett par timmar efter trafikskolan innan jag börjar på taxi någon gång mellan 17 och 19... sedan kör jag ju fram till typ 6 på morgonen... å så likadant på lördagnatten...

Det är långa pass på taxin... men det känns inte så när man väl kör. Det går fort som fan !!!

Som denna helgen som var så blev det mycket... först så han jag inte hem mellan jobben. Så det blev typ bara byta om å börja jobba klockan 17 på taxin... å sedan körde jag ett 13 timmars pass... vilket alltså blev att jag varit uppe 24 timmar när jag var klar på morgonen... då var jag lite trött... hihi

Sedan var det bara hem, sova lite... å sedan började jag 19 på lördagen å körde ett 12 timmars pass...

Ja va fan, 25 timmar denna helg.... det är fan lite mer än ett halvtids jobb... hihi

Näää... dax o sova !!! Det är ju det å jobba som jag gör just nu...

1 kommentar:

Fam. Ritzén Norman sa...

Hmm vilket språk du har lagt dig till med.... det passar inte Luddes faster tycker jag. :(