söndag 18 januari 2009

Oj då !!!

Ok... nu är det dax att erkänna... Jag kan också göra fel när det gäller bilkörning. Å nu hände det en liten olycka när jag körde i natt.

Men det är lite störigt för att det var RIKTIGT klantigt av mig att inte ha större koll.

Har kört in på en gård för att lämna kunder. För att komma ut så kan man bara köra rakt fram å sedan ta till höger runt hörnet på huset så kommer man ut på vägen igen...

Börjar rulla å tar ut svängen för den lilla busken som står på hörnet... men så skrapar det till å när jag kollar backspegeln så ser jag en sten som ligger precis i hörnet lite halvt under busken... jag LOVAR att den inte låg där innan jag svängde!!!

Så det blev bara att ta lite bilder på bilen i morse när jag slutade å skicka ett mms till chefen. Stackarn vaknar på morgonen å får se att någon skrapat hans bil...

Men jag är ändå glad att det inte var något större. För kollar man bilarna så är det betydligt större skador på dom än min lilla skrapning...

Ringde till chefen ikväll... tänkte jag måste ju kolla om han fått mitt mms å så höra hur arg han var... hade lite ont i magen över detta. Det är ju PINSAMT, jag borde inte göra nått sådant...
Tack o lov så var han inte alls så arg utan tyckte det var bra att jag skickat på en gång att det blivit en skada på bilen å han föreslog nu bara att jag kanske borde ta en lektion i bilen med min chef på trafikskolan... hihi.

Skönt ändå att ha snackat å bra att han är en så lugn å bra kille så han inte brusar upp å skäller en massa... jag hade ju ont i magen i alla fall...

Vi har ju också bestämt efter att ha pratat klart om vad jag gjort för dumt att jag ska köra nästa helg också... jag är fortfarande betrodd att sitta bakom ratten på hans bil... hihi

Nu väntar ju ännu en vecka på trafikskolan... å det känns tungt. Men tack o lov så är det bara en helt vanlig vecka utan någon övertid... det är skönt.

Helgen som har varit så har vi också varit jätteduktiga. På lördag eftermiddag så kom Elli och Yvonne över å vi bokförde alla verifikationer på vårat vanliga konto till CLD. Så skönt att ha det klart. Nu ska jag bara fixa verifikationerna på konto 2... det är kanske max 5 stycken så det är lätt. Sedan ska jag fylla i kontrolluppgifter på instruktörerna å skicka in innan den sista denna månad... sedan ligger vi nog med som vi ska. Hur underbart känns inte det?

Å idag har jag tränat för första gången sedan semestern... det kändes bra. Men min hals spökar å jag hoppas den inte blir värre, för då blir det träning på onsdag också.

Sedan ska jag visa bilen för en intresserad nu någon kväll i vecka också. Hoppas han vill ha den...

Näää... dax att nanna kudden. Måste ju försöka fatta att man ska sova på nätterna å vara uppe på dagarna nu igen efter nattpassen i helgen... det är inte lätt å ställa om på en dag... men men, det ska ju gå det med.





1 kommentar:

Anonym sa...

Men Åsa, då! Du måste va försiktig med grejorna ;) Äh - det där är ju ingenting på en taxibil...