söndag 24 maj 2009

Helgen...

Ok denna helg har varit fullt upp...

Mamma å pappa kom ner i torsdags eftermiddag. Å ok, jag erkänner... torsdagen så sov jag till lunch, såååå skönt !!! Sedan var det panik städning innan dom kom.

På kvällen så var vi på Edelweiss... en tysk restaurang med världens största schnitzlar... shit vad mätt man blev... men så gott. Även live musik på detta ställ... så duktig kille som körde mycket bra låtar, en del U2 så jag blev glad å så lite äldre låtar som mamma å pappa kände igen... mycket trevligt var det i alla fall !!!

På fredagen så jobbade jag 7-12... men sedan så blev det till att flytta lite motorcyklar. Det var alltså någon jäkel som hade brutit sig in där vi har dom å snott mellanklassen... så inte vågade vi ha dom andra kvar där då... å hur länge sedan är det inte som jag körde hoj?? Nya fina motorcyklar har vi ju... BMW... jäkla mysko saker för jag fick fråga Ola som körde den andra hur fan man fick av blinkersen på dom... seriöst illa!!! *asg*

Ja ja... känndes lite så där läskigt ringrostigt... å så nådde jag inte växelspaken heller med mina små fötter... få nog köra med "myggjagare" nästa gång.. hihi

Ja ja... efter att ha fixat lite på jobb så blev det hem till väntande föräldrar... å gissa vad man "måste" göra när man är i Helsingborg ??? Jo då måste man ju klart åka båt över till Danmark... Palla !!! Men här har man inget val... alla som kommer till Helsingborg måste ju få åka båt... å hur kul är det för oss som bor här... vi har ju gjort det någon gång förut liksom...

Ja ja... det blev en tur i Helsingör för att handla lite ost... så nu luktar det fan i hela kylskåpet... fattar inte varför de ska stinka så i i bomben ??

Ja ja... på lördagen så var det ju nästa projekt man "måste" göra när man är i Helsingborg... då väntade Tyskland å Border shop... men ok, här kan jag sträcka mig till att det är ändå lite kul... när man väl är där...

Å gissa vem som fick köra ?? Typ 40 mil fram å tillbaka... ända som jag kan tycka var kul med det var ju att dom börjar bli klara med motorvägen genom Köpenhamn... å det var en liten lyckostund när motorvägen öppnar upp sig till 3 körfält... jag menar värsta lyckoruset för trafikläraren i mig... å när det sedan blev 4 filer... oj oj oj !!! Nu var man klart på topp... 4 filer å full fart !! Kan det bli bättre ???

Synd bara att det inte varade så lång sträcka... men ok, dom har ju lite andra roliga saker... 130 km/h... GASA !!! hihi... å när sedan helt plötsligt motorvägen med 3 körfält delar upp sig med 2 körfält åt både höger å vänster så njuter man lite å kollar ett par gånger extra i dödavinkeln för att se så man har koll på alla idioter... men myser ändå lite grann !!! Älskar ju nya vägar... så detta får ju lite plus... även om jag har kört där ett par gånger tidigare så var det ju ändå så länge sedan...

Ja ja... klaga ska jag ju inte göra... jag fick ju trotts hem lite sprit till den överkommliga summan 0:-.... lagom tycker jag... hihi... tack pappa !!!

Nu är det söndag å det har varit en seg dag... fick ju ändå sova till 9... var länge för att ha mamma å pappa här... hade lätt kunna sovit till 12... men men... sedan blev det iväg å käkade lite lunch å nu har dom precis åkt hemmåt... för mig så väntar en fotbollsmatch om ett par timmar !!! Det ska fan gå bra idag !!!

Annars så måste jag bara tillägga att jag har ännu en gång sökt till Robinson... hihi... man vet ju aldrig... kanske kommer med denna gången... håller tummarna !!! Å jag vet att många tänker "IDIOT"... men jag behöver äventyret !!!

1 kommentar:

Anonym sa...

bra då är vi två som idioter som sökt till Robinson 2010 då.. ha ha!
Kram zarah