söndag 17 maj 2009

Vilken helg !!!

Åh vilka underbara brudar.

I lördags morse så drog jag, Zarah och Rebecka upp till Göteborg...

Vi kom upp vid 11 tiden å drog direkt till Lisebergsbyn å hämtade ut våra åkpass för att sedan dra direkt till Liseberg.

Där åkte vi det mesta under hela dagen... spelade massa å gissa om jag har mjukisdjur med mig hem... hihi....

Mest stolt över att jag satte straffsparken så jag fick en stor mjukis där... ska se till att jag får lägga straffarna om vi får några i fotbollen... hihi. Sedan träffade jag även in i frisbee i en jukebox så jag fick en stor mjuk groda... å varför inte spela på ett mjukishjul... å gissa om jag vann.. Zarah fick nog lite spel när hon såg min hand höjas... där blev det en liten apa...

Av alla åkatraktioner så är trotts allt Balder klart bäst i alla fall... den blev det två åk i...

Efter en läng dag på Liseberg så drog vi tillbaka till Lisebergsbyn vid 17 tiden... Vi bodde i Stjärnbyn i ABBA stugan... jättefint... inte så stort men om man ville kunde vi varit 5 å ev 6 stycken...

Vi softade lite hemma i stugan... spelade lite kort å yatzy, drack öl å bara hade det bra... Sedan grillade vi lite... å det är en historia för sig...

Lite halvt kyligt ute så vi hade grillen där vi såg den inne från stugan... Hade köpt en flintastek... Delade lite på den så den skulle ligga bättre på vår engångsgrill... tur det !!! För när Rebecka säger att det saknas en köttbit så tror vi ju klart hon skojar... Kollar ut å visst så saknas halva steken...

Zarah ut å kollar... å tanken går ju "hur kan någon gå å sno en stek... inte ens färdig".... Men när vi kollar lite längre bort så står den en "anabola"-fiskmås... stor som fan !! Å den jävlen har alltså dragit med sig en halv flintastek...

Det var ju bara att skrämma iväg den jävlen å kasta köttet... vi flyttade sedan ut vårat spel till bordet på altanen så vi kunde hålla koll på grillen... å det var ju klart tur för dn där anabola-måsen försökte komma igen... satt på ett tak en bit bort å kollade på kvarvarande kött...

JÄVLA MÅS....

Ja ja, tur att ingen av oss var speciellt jätte hungrig... vi klarade oss med det som fanns kvar... lite potatis-sallad till det så blev det kanon.

Sedan var det bara att piffa till sig lite... för är man i Göteborg så måste man ju klart gå till gay-stället GRETAS...

Vi han även med en öl på en pub innan Gretas... väl inne på gretas blev det redbull å jäger å Beckan tycket tydligen jag skulle ha Tequila också... ja ja, jag är inte den som är den...

Tyvärr blev det nog lite väl mycket för mig... lite snurrig i bollen... kan ju klart bero på att det var läääänge sedan deet var alkohol i denna kroppen... å sedan kommer mycket fram i det tillståndet... inte så bra !!!

Tyvärr skrämde jag livet ur Zarah å Rebecka efter att jag försvann i Göteborg... Jag åkte nämligen hem till stugan å dom fick inte tag på mig för telefonen dog... Stackars Zarah ringde alla hon kunde tänka sig för att jaga rätt på mig... lyckades ju inte så bra...

Å där var jag hemma i stugan helt ensam... mådde ju inte så bra kan man ju säga !!! Men men... vad ska man göra ???

På söndagen så sov vi länge... att frukost-buffén bara var fram till 10 sket vi i å sov till 14... så skönt...

Det blev en liten tur in till stan för att kolla fotbolls-skor till Zarah å jag hittade ännu ett par målvaktshandskar så shoppoholliken slog till...

Men sega som fan så gav vi upp ganska snart... drog till stugan å städade ur å sedan åkte vi hem mot Helsingborg igen.

Klart så blev det ett stop på MAX... detta blev i Halmstad för på Nya Ullevi där vi tänkte först var det ju hopplöst... IFK spelade tydligen match mot Kalmar... Hopplöst mycket folk då ju...

Nu är jag äntligen hemma... trött som fan så ska slänga mig i loppelådan vilken sekund som hellst... så go natt alla blogg-läsare...

Inga kommentarer: