lördag 20 juni 2009

Impad själv...

Idag så vaknade jag till vid 13.30 av att mamma ringde... lite tidigt i mon smak... Kom ju trotts allt hem vid 7 i morse efter en natt med fullt ös !!!

Låg å drog LÄNGE i sängen för att sedan dra med Emma till Donkan... inte det bästa men det kändes som om det behövdes idag...

Men vi blev inte så långvarig eftersom Emma skulle börja jobba vid 18...

Kom hem vid 16:30 å kände mig så sjukt seg... ont i huvudet å bara seg seg seg...

Bestämde mig i alla fall för att gå till kontoret å hämta nycklarna till bilen inför kvällen. Å när jag väl hade hämtat dom så kände jag att det var ju riktigt skönt ute... så jag tänkte... "jag går ner för backen å ner på söder å sedan hem igen."

Tänk å gjort... jag gick ner över söder, gick bort till Furutorpsbacken å traskade uppåt... det som är kul med att gå där borta är att det är precis som att vara utomlands... idag fanns värmen, alla gubbar som står å röker å pratar, frukten å grönsakerna som ligger utanför butikerna å doftar fint, å den här "laidback" stämningen...

När jag sedan var i höjd med hemma så kändes det inte alls aktuellt att gå hem... så jag fortsatte upp för backen å där träffar jag på Jossie från fotbollen... Å hon hade också tänkt att gå en runda... så vi tog sällskap å fortsatte upp Jönköpingsgatan, bort till Fredriksdal å Olympia... där fastnade vi ett tag vid en fotbollsmatch... för att sedan dra oss hemmåt genom "viskan" parken...

Det blev en rejäl runda å nu när jag kommer hem å kolla klockan så var jag tydligen ute i 2 timmar... det är riktigt imponerande... speciellt en dag som denna när man från början känner sig som om man bara skulle vilja lägga sig å dö på soffan.

Men shit vad effektivt det är att vara ute också... mår ju kanon nu ju... inte alls trött å huvudvärken är mycker bättre... ska ändå ta en tablett inför kvällen... men hade jag inte fått för mig att gå så hade jag nog fortfarande mått kasst.

Näää... nu är det dax att ta tag i att göra sig klar inför jobb... börjar om typ en timme... å ska hoppa in i duschen...

Nu kör vi för fullt i natt också... riktigt bra gick det igår...

Inga kommentarer: