tisdag 30 juni 2009

Måndag i Örebro...

Ok.. semester är det... å jag har inte gjort så där överdrivet mycket... precis så som det ska vara...

Sov länge... å det är ju välbehövligt efter att jag nu mer har vänt på dygnet... känns helt ok eftersom det är lite för varmt i klibbigt på dagen för att det ska vara behagligt...

Jag trodde ju inte jag skulle säga detta... men jag saknar vinden som alltid finns hemma i Helsingborg... fan vad den behövs... här blåser det till ibland mellan en evighet med vindstilla... det är så skönt när det blåser till lite...

Satta på baksidan ett tag efter lunch... först uppe på alltan... det pallade man ju inte med... sedan blev det att gå ner å slå sig ner i gräset under plommonträdet... lite skönare men ändå så saknas ju ett hav... å det var skönt ända tills man kom på att det var en jävla massa myror där som också trivdes i skuggan...

Sedan kom micke, Frida å Ludde hem efter att ha varit på lite turné till Nora å Fellingsbro på FM... Då var det dax för faster å in å busa med Ludde...

Å jag är lite favo... så himla kul... lite stolt man blir... lilla killen är ju bara för underbar...

Busade som fasiken å vi skrattade så vi kiknade... tänk att faster kan skoja till det så... Men eftersom lilla killen inte mådde helt hundra så var han helt slut efter allt bus... så när vi sedan drog ut på en shoppingrunda så sov han gott i nästan 6 timmar !!! Men det gjorde förhoppningsvis susen å vi får hoppas febern släppte för gott nu...

Farligt för mig att åka på shoppingrunda... det gick lite mycket pengar... men men...

Som alltid så måste jag ju till Stadium Outlett... handlar alltid som bara den där... å denna gång lyckades jag med typ 1200... men man får såååå mycket för pengarna... ny ryggsäck eftersom min blev stulen för fasiken 1 år sedan om inte mer... badmintonrack + fjädrar, fotboll, bollpump, badshorts och en himla massa nya hipsters... sååå bra !!!

Sedan råkade vi ju också åka förbi Intersport... så det blev ett par nya knickers, ett par nya cykelbyxor att ha under på fotbollen och 2 nya coola t-shirts... det går ju åt som fasiken nu i värmen... Jag skulle lätt kunna duscha å byta om 3 gånger om dagen...

Nu på kvällen har vi grillat hemma hos mamma å pappa... shit vad det är gott... grillat kött, färsk potatis och grillade grönsaker.... mmmm !!! Skulle lätt kunna leva på grillat !!!

Imorgon blir det en dag till med Ludde... då ska vi lära oss sparka fotboll... det får ju bli fasters projekt eftersom det inte är direkt någon annan som har det som intresse... får se om jag lyckas, för jag slåss nog mot en ny inköpt rutchkana å det är inte lätt...

Näää... nu är det dax att försöka sova i värmen... bilder kommer så småningom !!!

Nu är det i alla falll bestämt... hemfärd blir det onsdag kväll/natt... för sedan jobbas det 19-06 på taxi både fredag och lördag... ont om folk denna helgen så det är bara att tuta å köra för fullt !!!

Inga kommentarer: