söndag 26 juli 2009

Överkörd ??

Japp... det är så det känns... tror jag i alla fall... Har ju dock aldrig testat på riktigt att bli överkörd men kan ju tänka mig att det känns ungefär så här...

Ont i kroppen efter MÅNGA timmar i bilen i helgen... å TOTALT seg i kolan. Inte koll på mycket just nu.

Om man nu kan träna upp sin stressnivå så har jag fan tränat upp den till MAX denna helgen. Har haft så sjukt mycket på taxi... å så höll jag växeln i stort sett hela tiden, å under vissa perioder så ringde det som fan. Så fort man lagt på så ringde det igen...

Å sedan köra oavbrutet hela tiden också.... försöka vara trevlig mot kunderna jag har i bilen, kanske lasta in bagage eller ev öppna upp längst bak så jag får i 6 personer å så ska jag ju ta betalt också.Visst så blev det ganska bra inkört men hade man inte haft växeln så hade det säkert blitt ännu mer... ja ja, dax för löneförhandling kanske ???

Sedan ska man hålla koll på vart man har alla andra bilar... å det är fan INTE lätt... jag kan ju erkänna att tålamodet prövas rejält i dessa lägen... vissa chafförer fungerar ju KLOCKRENT å det är så underbart skönt... men så finns det ju dom som inte fungerar lika bra...

Hur svårt kan det vara att förstå att vi som håller växeln gör precis samma jobb som dom PLUS att vi ska ta alla samtal, hålla koll på ungefär vilken del av stan gatan som kunden vill hämtas på ligger, tala om för kunden hur lång tid det tar tills dom har en bil, vi ska hålla koll på vart ALLA våra bilar är för att kunna skicka vidare och vi ska ju också kalla ut körningar till våra chafförer...

Mitt i detta så har man ju chafförer som tror att det bara är dom som ska ha all uppmärksamhet å jag vet inte om dom tror att jag står still å bara håller koll på deras körning eller vad... men svarar man inte på radion direkt så kanske dom borde ha lärt sig att jag troligen sitter i telefon med en kund... men näää då kallar man igen, å igen, å igen... SERIÖST !!!

Sedan måste man jaga vissa av chafförerna som tillfälligt inte vill svara på radion eller som rätt va det är tagit en annan körning eller som kanske tagit en paus utan att säga till... det är ju för underbart !!!

Näää, efter denna helgen så känner jag inte alls för att jobba mer med taxi över huvudtaget... jag vill vara LEDIG !!! Hoppas på att jag får vara det två helger nu... för jag BEHÖVER verkligen det !!! Känner att kroppen börjar säga ifrån... hmm inte kul !!!

Inga kommentarer: