onsdag 1 juli 2009

Är hemma igen...

Åhhh... leendet å lugnet kommer när man passerar gränsen mellan skåne och småland...

Michael Jackson på hösta volym å skrålar med för full hals... nu, nu, nu är jag snart hemma !!!

Parkerade lite snyggt på trottoaren å bar upp alla grejor jag hade i bilen... bytte lite snabbt om till badkläder...

Ner vid Sundsgården, parkerade bilen å tog handduken äver axeln... travade bestämt ner till havet, drog av t-tröjan, slängde handduken å gick i plurret...

Underbart skönt !!!

Varför skulle jag upp till Örebro i denna värmen ??? Kunde ju ha legat å glassat i havet hela dagarna...

Gissa vart jag ska imorgon ??? Då blir det sista helt lediga dagen på semestern som tillbringas på stranden !!! Denna gången med lite solskyddsfaktor...

Åsa är ju lika smart varje år... vaddå solskydd ???

Är helt seriös när jag säger att jag troligen ALDRIG kommer flytta från skåne... Jag menar, på vilket annat ställe tar man sig direkt från stranden, sandig å blöt... stannar till å kliver in på Maxi Råå... å det är inte ens någon som bryr sig... å man är inte ensam om att vara sandig å blöt... Underbart !!!

Kliv ut på gatan mitt i stan i badkläder å handduken över axeln... knalla ner mitt i centrum brevid färjeterminalen å ta dig ut på Tropical beach... sandstrand med palmer å allt... Behöver jag säga mer ??

1 kommentar:

Mjp sa...

Jepps! Jag håller med! Här i Skåne kan man verkligen vara sig själv :) Helsingborg är en sådan härlig och underbar stad vännen! ;) KRAMAR