söndag 8 februari 2009

Helgen i taxi-bilen...

Alltså normalt så brukar man gå hem med ett leende på läpparna å tycka fan vad kul detta var å vad bra det gått... Denna helgen har varit tvärtom... kan till å med att jag suttit å skrikit å slagit på ratten i ren frustration över idioterna man fått som arbetskamrater...

Seriöst... Fredag fungerade ganska bra... Eftersom jag har växeln till min bil så behöver jag via comradion ha koll på vart jag har dom andra bilarna... Det innebär att dom ska kalla när dom har kund, vart dom häntar eller lämnar och när dom är lediga och vart... kan ju inte vara så svårt att komma ihåg... glömmer man något av det kanske man i alla fall kan komma ihåg att göra EN av dessa...

Nää.. det var tydligen väldigt svårt.. Två nya hade jag med mig. En som verkligen försökte å som jag hade hyfsad koll på... men sedan nummer två... AHHHHHHHHHHHH !!!

Ok... första dagen... ha tålamod Åsa !!!

Men så kommer jag på lördag kväll, loggar in å ringer till chefen... gissa om jag har fått klagomål... å gissa från vem ?? Jo just från han som trodde jag var synsk å vet vart alla är utan att dom talar om det... Enligt honom så hade jag inte kallt ut på radion och så hade jag tagit många körningar själv... BULL !!!

Jo, visst jag tog körningar där jag drog förbi dom andra på knutan men det var för att jag hade storbil... vill han klämma i 6 pers i sin jävla bil så kanske han kan försöka men tveksam till om kunden skulle uppskatta det...

Ja ja... tänkte jag fick vara lite mer noga med att kalla ut när jag drog på storbil under lördag natten... så då var det liksom "52 kör STORBIL Laröd !!! " Kan han fan inte klaga !!!

Men så hade han klagat på att han bara kört in 900 på hela fredag kvällen... men jag kan seriöst inte förstå vad fan han hållit på med... Han började ju vid kanske 17 eller 18... å körde till typ 5 på morgonen... Jessica som kom över till taxi vid midnatt efter ett färdtjänstpass körde ju för fan in mera fram till klockan 5... Å hon fick typ bara 2 körningar av mig...

Så klagade han senare till mig att alla vara så snabba på att svara på radion att han inte hann med... men för fan !!! Här kan vi inte sitta å sova !!! Jag kan inte gissa mig till vem som står först på knutan när jag själv är i Ödåkra... Då får han ju säga ifrån att han faktiskt står först !!!

Men seriöst frustrerad jag blev på den personen under lördag natt. Han fattar ju inte !!! För det första så kan det inte vara så svårt att förstå hur radion fungerar... det är EN knapp... tryck upp för att starta, då piper det lite fint i radion också... sedan håll ner för att prata... har någon redan öppnat upp å kallat på dig behöver du BARA hålla ner... Hur svårt kan det vara att komma ihåg ??? Ahhhh !!!

Jag hade ett mindre utbrott på denna person när jag var på macken.. å alla bara skrattade... speciellt när jag försökte förklara adressen Istappsgatan... Kan ju inte vara så svårt att höra... speciellt inte när vi tar det via telefon... Is... sånnt som är kallt, fruset vatten du vet... Is... tapps... gatan... Fattar han... NÄÄÄÄ !!! Han är inne på Ystadsgatan å allt möjligt... för fan !!!

Ok, jag kan sedan erkänna att jag tappade tålamodet. Det finns liksom gränser. Å det gjorde att jag blev lite lätt otrevlig...

Så när samma chafför sedan ringer å frågar vad han ska göra när pumpen på macken inte fungerar så kanske jag är lite snabb med att hiva ur mig "men dom har väl för fan fler pumpar...." Men det var ju så att datorn inte fungerade å dom inte fick igång någon pump... oj då !!! hihi

Vilken bra bild han fått av mig... den där otrevliga jävla besservissern... det är nog JAG det...

Inga kommentarer: