söndag 1 februari 2009

En snabb bloggning idag...

Shit är trött så jag håller på att somna hela tiden... så det här blir lite snabbt....

Åhhh är lite stolt efter mitt förra inläggs kommentar... Ludde gillar tydligen fasters blogg !!! Saknar den lilla killen. Hoppas bara febern gått ner nu bara.

Har ju jobbat som en tok i helgen, som vanligt kan man nog säga... fredag och lördag natt på taxin...

Nu har "taxi-skjortan" äntligen kommit... det tog ett bra tag att få tryck å så på den. Nästa vecka kommer jackan... Men shit, MÅSTE verkligen träna nu... den är tajt... fungerar, men tajt... bort med magen lite så blir det bra... hihi

Annars så har jag hunnit med en del i helgen ändå... i lördags på dagen så hjälpte jag Erika å Alex å flytta till deras nya fina lägenhet. Eller rättare sagt hjälpte till så mycket jag hann med innan jobb... Spacklade ett par hål och bärde lite grejor...

På kvällen/natten när jag jobbade så fick jag spel på polisen... Ok, vi får inte stå dubbelparkerade med taxibilarna på knutan... men när första varvet är fullt så gör man ju det... ALLA gör så !!! Men så klart när jag står längst fram på varv 2 och ska få rulla vidare till varv 1 där man nu FÅR stå så blir jag bortkörd av polisen... något sur eftersom jag då tappar min plats i kön å helt plötsligt så börjar man om på noll... Men ok det kan jag ta... men sedan tar det ju två minuter så står alla taxibilar dubbelparkerade igen... så nästa gång jag är på knutan så ställer jag mig igen... å återigen kommer polisjäveln !!! (Ursäkta språket!!!) Ahhhh, blir galen på dom, har dom inget vettigare för sig en lördag kväll???

Ok... nästa lilla sak jag gjorde... kommer motorvägen in mot stan... hade bråttom som vanligt när man kör taxi... det går ner i hastighet, först 90 å sedan 70... men hade nog inte släppt så där överdrivet på gasen från 110... OPS !!! Bilen jag möter börjar blinka med helljuset å sedan sätter han på det... Jag börjar tänka lite "men jag har inget helljus på, är han dum eller?" Å blinkar tillbaka med helljuset på honom... bara det att när vi kommer närmre... så är det polisen... ehhhh oj då!!! Han tyckte nog att det gick lite fort !!! Hihi...

Så nu mer så HATAR jag poliser... varför skulle dom vara på mig så mycket den natten... jag har ju all rätt att bryta mot reglerna när jag kör taxi... är det inte så??

Idag söndag så har jag också hunnit med en del... först en lunch med Crull å Hanna... trevligt med lite Örebro-brudar i stan. Hanna har ju fått kontrakt med Stattena å Crull var nere å hälsade på över helgen...

Sedan var det Linedance som gällde, men så trött efter natten så blev mest sittande idag... orkade inte.

När jag kom hem efter det så la jag mig på soffan å somnade som en stock... hihi... nu ska jag gå å lägga mig å hoppas på att jag somnar lika lätt denna gång... behöver en lång natts sömn !!!

Inga kommentarer: