måndag 16 februari 2009

Helgen som var...

Ok... nu var det ju ett tag sedan jag skrev... vart ska jag börja liksom...

Helgen har ju varit fullt ös som vanligt. Har hört att sova kan man göra när man blir gammal...

Började ju som vanligt med att fredag... jobbade på trafikskolan 7 till 12... å sedan så var jag snabb som bara den där ifrån för blev förbannad som fan på chefen, det sista som händer... Skulle ha tankat å tvättat bilen... men det blev inget av det bara för att han skulle in å ändra i schemat i sista sekund... så trött på det !!!

Han sa liksom bara till mig att han hade lagt in teori på mig... så går jag in å kollar schemat innan sista lektionen, då har han lagt till teori men inte tagit bort några tider som vi kommit överens om. Å tanken är ju inte att jag ska jobba en massa övertid nu när jag är så sjukt trött på det... tanken är ju att jag ska få bort tid i bilen... Sitter fan å tänker på skiten hela sista lektionen å bara retar mig på det... å tror ni han var inne när jag kom tillbaka ?? Näää, då var han i Ängelholm å hämtade bil...

Han fick bara ett argt samtal... kunde inte låta bli... "du har ju lagt in teori... men vart är ledigheten?? Så skulle vi ju inte göra !!!" Han blev nog lite paff att jag ringde... han är ju van att jag inte säger ifrån... men på något konstigt sätt så har jag på sista tiden rytit ifrån några gånger.... å han verkar lika paff varje gång.... så skönt !!!

Ja ja, det fixade sig i alla fall... men det medförde en irriterad Åsa...

Mellan jobben.... eftersom jag sedan skulle köra taxi på kvällen så blev det en Latte på Espresso house med Emma...

Efter det så blev det en sjukt lugn taxi-natt.... det är ju såååå tråkigt när det inte händer något.

Dagen efter så hade jag fotbollsträning vid 11 på förmiddagen... sååå sjukt trött jag var då !!! Inte mycket som fungerade !!! men men...

Lördagens taxi-pass blev desto mer fart i... började med att åka ner till Kastrup... Lite nervigt ju... har ju för det första aldrig åkt över bron... men det var ju en baggis med brobizz... bara att köra lite långsamt genom så öppnade sig bommen...

Men precis när jag lämnat Helsingborg så ringer chefen... en annan chafför har missat brobizzen å blivit tvungen att vända... så nu hade vi kunder som landade typ när jag åkte förbi Landskrona... Då är det ju en bit kvar kan man ju säga... det var bara att stå på... Jävla tur att polisen inte var ute... men jag kollade in i var enda bil på vägen som var av märket volvo eller saab... det är ju lite så där misstänkt civilpolis...

Hade dock den andra chaffören jagandes bakom mig... Jag hade ju lilla caddyn som maxade 160 km/h så den andra bilen, mercedes kom ifatt mig när jag åkt över bron å precis skulle svänga av mot flygplatsen...

Dock så blev det lite rörigt inne på Kastrup å en jävla massa kostiga filer å rätt va de var så var det bommar eller så var det enkelriktat... men det körde vi lite mot det också... hihi... Det är ju bara att försöka FET glömma sitt andra yrke när man sitter i taxi bilen... hihi

Till slut så kom vi fram i alla fall... å det blev att jag fick ta de första kunderna så jag kunde dra tillbaka med storbilen till Helsinborg för en storbils körning till Halmstad... Stackars andra chaffören fick stå å vänta... Sorry !!!

Så direkt när jag var tillbaka så blev det direkt hem till chefen... för det var han som skulle åka... vidare ut å hämtade päronen å sedan upp till Halmstad...

Fina turer där ju !!! Långkörning är ju glassigt som fan !!!

Efter jag varit i Halmstad å lämnat så blev det tillbaka till Helsingborg för lite körning där... blev ett par turer i stan men annars rätt lugnt...

Sedan skulle jag hämta tillbaka från Halmstad... efter att ha stått å snackat lite länge på macken... som vanligt kan jag nog säga... så blev det lite brådis... så jag ligger på ganska bra där med. Det är ju trots allt 120 väg...

Så kommer jag ifatt en som ligger kanske 130-135... så jag börjar gå om... så ser jag hur det kommer en svart bil bakifrån fort som fan.... så jag ökar för att komma om... å han kommer FORT !!! Så rätt vad det är... när jag då ligger i säkert 140... gissa om det börjar blinka blått inne i hela den bilen... SHIIIIT !!! Då höll jag på att dööööö !!! Hjärtinfarkt.... jag såg bara scenerna spelas framför mig... Åsa utan jobb... ingen trafikskola... ingen taxi.... å inget KÖRKORT !!!

Tack å jäkla lov så skulle han bara förbi å sket i mig... TACK GODE GUD !!! Men jag måste erkänna att jag tog det lite lugnare efter det... Konstigt ?? hihi

Ja ja... hämtade i Halmstad... å på vägen tillbaka så var det ett jävla liv i bilen... sedan vad det vadom snackade om, det vet i fan... Skåningar är ibland konstiga... men "PAUU"... å "PAUU JOLLE".... var tydligen kul som fan !!! Å jag har INGEN aning om vad det betyder med chefen skulle tvunget kalla ut det på radion också... SUCK !!! hihi

Men fick i alla fall veta av "pappa chef"... hihi... att jag är en bra chafför å att han skulle vilja att jag körde buss ??? ehhh va !!! Ja ja, tar det som en komplimang i alla fall....

Mera poliser blev det på vägen hem här också... en olycka gjorde att vi inte kunde fortsätta utan fick ta en lite omväg genom Gunnarstorp å Bjuv istället för att åka direkt till väg 110 å vidare till Billesholm...

Skulle vända mitt på vägen där i mörkret... å med en lite så där orolig chef brevid mig... hihi... "kolla backspeglarna"... ehhh ja, vad tror han... å jag backade ju bara rakt bak... svårt liksom, inte en bil i närheten å jag har ju inte direkt noll koll på läget... men men, han fick dirigera lite så blev han ju nöjd... hihi

Vi kom tillslut hem i alla fall... så då blev det bara att köra vidare i Helsingborg...

Vid kvällens slut hade jag lovat att hämta upp en person... jag ringde... inget svar, jag messade.... inget svar.... jag stod utanför å tutade klockan halv 6 på morgonen.... Men inte fan kom det någon för det...

Men på söndagen vid 14 tiden så kom första livstecknet... "kan du komma å hämta mig"... gissa om jag kommer använda det i framtiden !!! hihi.... men jag hade ju Linedance så det blev att hämta där efter klockan 17... Men jag måste erkänna att jag övervägde att inte hämta... men trotts det så gjorde jag det i alla fall... men tanken är att jag kanske kan ha nytta av det i framtiden... Jag är bra på att komma ihåg sånt... så det kan vara användbart...

Nu är det måndag igen å en vecka på trafikskolan väntar.... fick dock ett litet utbrott på chefen där idag igen.. där hade jag fått en jävla uppkörning på mitt schema så att lunchen är helt borta typ... å det fick han höra att jag inte tycker om såna dagar å att jag måste ha en lunch... det är ju fan bara att flytta en annan lektion... men men... även det lättaste kan vara svårt ibland...

Ikväll har jag inhandlat massa groggvirke till nästa helg... då är jag LEDIG på lördagen å ska festa loss med skönaste taxi-bruden.... kul som fan å jobba med å tror att det blir desamma när det gäller festande.... hihi

Inga kommentarer: