torsdag 5 februari 2009

Stort beslut idag...

Ok... hur ska jag börja detta...

Under en lång tid så har jobbet på trafikskolan inte alls varit bra... jag känner att jag inte är engagerad som jag borde, jag tappar tålamodet med elever väldigt ofta (å det är INTE bra), jag slarvar lite med utbildningen på det sättet att jag kanske går vidare till moment som är "roligare" att utbilda...

Alltså så känner jag själv att jag inte tycker det är kul längre, det är rentav pest å pina att gå till jobbet... å när man sedan ska göra detta klockan 7 på morgonen så gör det ju inte saken bättre precis...

På måndag morgonen så kollar jag på schemat å sedan börjar nedräkningen mot helgen... bara 36 timmar i bilen kvar... 36 elever att tjata på om att de ska ta upp kopplingen... 36 jäkla timmar där jag bara ska sitta på arslet å vara pedagogisk så de ska fatta vad de ska göra... men så fattar dom ju inte, men va fan !!! Måste dom ju FATTA !!! 36 timmar där tålamodet inte är det bästa vill säga !!!

Å saken blir ju inte bättre av att vägverket jävlas också. Jag skickar upp en elev som är riktigt duktig på att köra bil... har koll på läget !!! Men får dom körkort?? Näää, klart inte, måste man ju förstå att man inte får göra en u-sväng ju !!! Det är sjuka saker dom underkänner på ibland... å det får mig att tröttna. Vad jobbar man för liksom, det är ju ett jävla lotteri att åka upp till vägverket å det gäller att man kommer en dag när inspektören är på bra humör, för annars så kan man ju FET glömma körkort, å det märker man ju på inspektören redan innan uppkörningen börjat...

Varför ska jag slita arslet av mig om det ändå inte ger resultat ?? Näää, jag behöver verkligen en paus !!!

Idag släppte jag BOMBEN till min stackars chef på trafikskolan... jag sa typ precis det jag har skrivit... men minus det sista klagandet på vägverket... hihi

Vi ska ha ett möte på måndag... för imorgon ska jag vara LEDIG !!! Måndag ska vi kolla lite på hur vi ska göra. Kan jag vara tjänstledig ?? Det vore kanon tycker jag... Då kanske jag kan vara borta från det ett par månader å sedan hoppas jag att jag kanske kan känna en glädje med det igen... För att säga upp mig helt vet jag inte om jag vill... då sätter jag ju mig själv i en sitts där jag inte har något att falla tillbaka på...

Det som känns bra det är att det är brist på trafiklärare, det kommer att vara brist under en lång period eftersom det är så sjukt mycket gubbar som går i pension... så vill jag tillbaka så kan man börja jobba direkt... Eller kanske köra lite extra då å då, när man känner för det...

Seriöst det här är stora beslut !!! Men idag satt jag å tänkte, vill jag göra detta i 10 år till ?? Nääää !!! Kan jag utvecklas mer inom det å vara kvar på samma ställe ?? Näää... inte något större i alla fall... Ska jag vara trafiklärare i 30 år till pension ?? Näää, hell nooo !!!

Visst jag har ett bra jobb om man kollar på att det är ok betalt, det är fast å man vet att varje månad har man ett jobb att gå till... Men är det värt det ??

Jag har ju kommit på att jag mår hundra gånger bättre om jag inte ska upp så sjukt tidigt på morgonen... jag jobbar gärna hela natten till 5 eller 6 på morgonen... inga problem !! Sover hur bra som helst å är pigg när jag vaknar... det är en underbar känsla... men det sker ju bara på helgen...

Jag har ju då klart att jag får köra på Taxi-tjänst. Å det tycker jag ju i alla fall just nu är jävligt roligt !!! Å då kommer jag ju förhoppningsvis inte behöva gå upp så sjukt tidigt... i alla fall inte så ofta hoppas jag... hihi. Men då blir det ju färdtjänst... vilket jag inte provat på än... men det kommer ju det också...

Men taxi... nja, inte lika bra jobb kanske, inget direkt fast på samma sätt... men det kanske kan vara värt att testa å känna efter?? Mår jag bättre å orkar mer å trivs med det... så varför inte då ??

Ska man kanske plugga något ?? Men vad vill jag bli när jag blir stor ?? hihi

Mycket tankar just nu !!! Hur ska jag göra ?? Vad vill jag göra ?? Shit alltså...

Ska jag stå å stampa kvar ett tag till på samma plats, eller ska jag kanske ta chansen nu när den har kommit... för det är ju inte varje dag man vet att man har ett annat jobb att gå till... speciellt inte just nu i dagens lågkonjuktur... Jag har för mycket jobb när andra inte har några alls...

Näää, nu ska jag lägga mig i sängen å försöka trolla bort alla tankar ett tag så jag kan sova... å så jag kan sova LÅNGE imorgon... ska tvätta 12... så sätter väckar klockan på halv... sååå skönt !!!

Inga kommentarer: