fredag 15 januari 2010

Blinka med helljuset vet ja...

Jag fortsätter på temat trafik här i bloggen. Det är ju något som tar ganska stor del av mitt liv...

Men idag så har det varit en lugn å skön dag... inget speciellt som har hänt... så underbart skönt !!!

Men jag ska ta upp lite exempel på hur riktigt korkade folk kan vara i trafiken... å jag kan sätta ganska mycket på att det finns flera av er som läser detta som kan känna igen er...

Kommer bakom en bil idag ute vid Väla... Klockan är runt 22:30, kolmörkt ute å inga bilar förutom vi två som man kan se...

Där kommer vi fram mot en trafiksignal som visar rött... vad gör bilen framför mig ??? Jo han eller hon vilket jag inte fick koll på, börjar blinka med helljuset mot trafiksignalen... Det slår inte om å vi blinkar igen... och igen... och igen...

Där sitter jag å småler lite å tänker "din dumme fan, har du gått på den..."

Detta är nog ett resultat av ett "skämt" som alltid funnits i trafikskolebranchen å som alltid också gått från mun till mun... Bara det att de finns de dumma jäklarna som verkligen gått på det... å som håller stenhårt på att så är fallet... blinkar du med helljuset så slår trafiksignalen om...

Jag kan nu komma med sanningen bakom det hela... wow, detta kommer bli värsta nyheten för flera !!! Hi hi...

Det enda som gör att trafiksignalen slår om när vi närmar oss den är sensorer i backen... rullar vi över dessa så slår trafiksignalen om... vare sig vi blinkar med helljuset eller ej...

Tillhör du en av de som trott på detta med helljuset ??? Seriöst är du blond eller dum på riktigt ??? Jag skrattar er upp i ansiktet med kan även tycka synd om er... ni har blivit förda bakom ljuset... ha ha ha

Fortsättningsvis så vill jag även ta upp en liten händelse som utspelade sig när jag var på väg hem från jobb i natt...

Hade ställt taxin ute i Billesholm å var på väg in mot stan igen... Strax innan man kommer fram mot Ekeby-rondellen så brukar det ALLTID stå rådjur i kanten... å jag menar verkligen ALLTID för varje gång jag åkt från Billesholm mitt i natten så har de stått där på ena eller andra sidan...

Så klart så saktar jag ner innan platsen där dessa brukar stå... vill ju inte komma brakandes där i 90km/h å så hoppar Bambi ut mitt framför mig...

Bakom mig kommer det en bil ganska snabbt... samtidigt som detta så ser jag att precis som alltid så står det 2 djur mitt i höger vägbana... Jag bromsar ner lite ytterligare å ligger nu i kanske 60km/h... Bilen bakom har ju dock INTE sänkt sin fart... Jag slår på vänster blinkers så han fattar att INTE köra om... För ska jag svänga vänster där så är det ju inte helt klyftigt att blåsa förbi...

Men vad gör idioten ?? Jo, i 90km/h om inte mer så blåser han om mig på vänster sida... Jäkla tur för honom att rådjuren står kvar på höger körfält framför mig... så jag kunde ju bara bromsa in lite mer för att släppa förbi idioten för att sedan gå ut för djuren...

Vad hade hänt om jag inte var där... hade han kommit å blåst rakt in i rådjuren i 90km/h då eller ??? Ja man vet ju fan inte... Men seriöst, lämna för fan inte hjärnan hemma när ni sätter er bakom ratten... Gör man som denna idioten så kan man ju orsaka en dödsolycka... Tänk om jag skulle ha svängt över vänster där... Hade blitt pannkaka av det hela...

Är det konstigt att det händer olyckor med sånna idioter bakom ratten ??

Näää, jag uppmanar alla som sätter sig bakom ratten att plocka med sig hjärnan... Visa hänsyn å sänk farten så kan vi rädda både liv å rådjur...

Med dessa orden så säger jag go natt till alla er där ute i bloggvärlden...

Inga kommentarer: