onsdag 13 januari 2010

Krockad...

Jaha... då ha man blitt påkörd igen då... Seriöst drar jag till mig idioter ???

Denna gången körde jag färdtjänst å hade kund i bilen... ILLA... tack o jäkla lov så var det en go gubbe som mest kommenterade att jag skötte det bra... Å tack o lov att jag var i Helsingborg å kunde skicka upp en taxi direkt som körde hem kunden...

Alltså... man ska inte ha förutfattade meningar... men vad tror ni det var som satt bakom ratten på idoten som flyger ut ur väjningplikten ?? Jo en ung kille... OVÄNTAT !!!


Korsningen där detta hände är Filbornavägen och Jönköpingsgatan... När man kommer från Jönköpingsgatan så har man väjningsplikt... å den är inte skymd eller så heller... Den syns !!! Kolla bara markeringarna i marken på bilden ovan... Fett med väjningsplikt...

Där kommer då jag åkandes på Filborna vägen... Kollar ju alltid till korsningarna... Ser när jag i stort sett är mitt i korsningen att SHIT där kommer en idiot snabbt som fan... Blondie här tänkte nog snabbt i det läget för det var ju bara att inse att jag inte kommer hinna stanna, så jag GASADE i stället... Det räddade nog fan sidan på bilen... Tänk om idioten dragit in i sidan på bilden där kunden satt i passagerarsätet... Nu tog han "bara" bakom bakdäcket å lite på det...

Det sjuka var att jag verkligen han tänka "Jag hann förbi..." satt till å med å kollade i vänstra backspegeln när bilen skulle komma ut där bakom mig... bara det att han gjorde aldrig det... han smällde rakt in i baken på mig...

Fy fan vilken smäll... på bilarna såg det inte så illa ut med det kändes rejält... Jag stod ju på tvären helt typ... baken på bilen åkte ju rätt ut i mötandes fält... tack o lov att det inte var någon som kom där... å efter att jag stått där på tvären så studsade jag ju upp på trottoaren på höger sidan... Där rätade vi upp å stannade... lite impad själv hur fan det gick till... men bra blidde det...

Efter lite skrivandes å sånt man måste fixa med skadeanmälan å sånt så blidde det ner till Preem för att försöka plåstra ihop bilen då bakskärmen hängde å dinglade lite fint... Hmm, inte kördugligt skick...

Men med lite hjälp från Andreas så lyckades vi plåstra ihop lilla 54 med en del silvertejp... Det är ju kanske inte så vackert men det håller för tillfället i alla fall...


Tror jag spännde var enda liten muskel i kroppen när det small... för shit vad det känns i armar å nacke å rygg... typ som värsta träningsvärken... Jag som redan har haft strul med nacken... Palla inte det igen... nu MÅSTE jag verkligen träna... Inga ursäkter längre, ner på det där förbannade gymmet... Tråkigt som fan men jag vägrar hamna i samma skit som jag hade för typ 2 år sedan...

Varför ska allt skit hända mig ??? Ahhh !!!

1 kommentar:

Fam. Ritzén Norman sa...

Stackare! Här kommer en stor kram från oss!!