torsdag 14 januari 2010

Krock...

Shit idag fick jag hjärtat i halsgropen...

Vid 21 tiden så var jag lite ledig från färdtjänsten så jag kallade upp att jag i 48 var ledig i Helsingborg 1 timme... Första kommentaren är "är 48 hel?" Jag fattade ingenting men kollegan ringde till mig...

Han berättade att en av våra chafförer varit med i en olycka å man i nuläget inte visste hur det var... Allvarligt men inte mer... Å att dom trodde att det var bilen jag körde som hade kvaddats...

Nyfiken som jag var så går man ju in på HD på mobilen å får se denna bilden...

Shit jag blev helt jävla skakig. Det är ju trotts allt en person som man jobbar ihop med å träffar å snackar med lite då och då... någon nära...

Hm, känndes ju inte helt bra att köra efter att man fått reda på något sådant... Å att man inte vet något heller... olustigt som fan !!! Som tur var så hade jag bara två turer kvar å på båda gott om tid till att ta det extra lungt å försiktigt... Kändes bäst så...

Efter ett tag så fick jag reda på lite mer... å det vara positiva besked... skönt !!! Å så småningom fick vi även reda på att dom var på väg hem från sjukhuset... ännu skönare !!!

Men så blir man ju såååå sjukt förbannad... Anledningen till denna olycka var att lastbilen som vi ser på bilden "bara" skulle backa in släpet på typ någon gård eller väg... ingen varning eller nått över att han tar upp å korsar hela vägen... å så det värsta, det fanns INGA positionsljus på sidan av släpet... Hur klyftigt är det när det är mörkt ute... Chaffören hade ju INGEN chans att se släpet förns det var för sent...

Nu får man ju bara tacka de högre makterna för att det gick så bra som det gjorde... En bil går alltid att byta ut eller laga, men vi människor är ömtåliga...

Shit det är sånt här som berör... det är sånna sjukt stora krafter i trafiken när något väl händer... å jag kanske är lite blond å dum men man trór ju alltid "det händer inte mig eller någon jag känner.." Men denna veckan har ju visat att så kan vi absolut inte tänka...

Igår fick jag en liten smäll... dock som en liten skråma i jämnförelse med denna idag... men det är ändå två incidenter efter varandra... så jag fattar nog nu att vi kan drabbas, vem som hellst, var som hellst, rutinerad eller inte... Vi är alla utsatta...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj... vad tråkigt! hoppas det gick bra för den som körde!!