fredag 22 januari 2010

Dubbel suck !!!

Jaha.. idag fick jag det UNDERBARA beskedet att jag måste måla om både vardagsrum och sovrum i gammla lägenheten...

Har idag gjort klart köket å det är ju verkligen döden att hålla på med... När man gjort klart kyl och frys å tycker att nu är det värsta klart... jo då ska man på spisen... seriöst vad tråkigt !!!

Först får man dubbla astma-anfall av den där jäkla ungsrengöringen... Sedan ska man ligga å skrubba inuti så svetten droppar från pannan... När man sedan tycker att YES nu börjar jag bli klar... Jo då ska man ta isär luckan å få rent de där jävla rutorna... å om det inte räcker så gäller det att skrubba händerna av sig för att få rent runt plattorna... Å tror man att man är klar där så misstar man sig ju fett... för nu ska skiten dras ut å göras rent bakom, under å på sidorna... Å sedan har man ju fläkt å lampa... Å inte för att glömma plåtarna å lådan till dessa...

Ja ja.. nu är det gjort... bara kakel å diskbänk som ska göras rent... lätt som en plätt...

Men imorgon så blir det upp tidigt igen... över till lägenheten å göra klart för att måla... sedan skynda sig som fan å försöka hinna med första rundan... för klockan 16 så ska jag sitta i taxibilen... Känns ju enormt upplyftande... Samma runda blir det på söndag och om jag måste även på måndag... Vila vad är det ???

Överlever jag denna helg så hoppas jag verkligen att lägenheten går igenom på tisdag då vi har sista besiktningen... det är ju därför det är lite panik... suck... å fucking dubbel suck !!!

Inga kommentarer: