fredag 8 januari 2010

Nu så...

Tog vid där jag slutade igår... gick på de där förbannade listerna i köket...

Ja nu sitter dom i alla fall där... fick improvisera lite på vissa ställen... å ja kontaktlim fungerar också på pyttelister... hihi

Sedan så kom jag på mig själv idag... ska faktiskt skryta om hur smart blondie här kan vara... kunde ju inte sätta en list framför spisen då den måste kunna dras fram å så... Hur gör man då ??? Jo fy fan vad smart jag är ibland... några små magneter så sitter ju listen där å det ser snyggt ut men den går ju att ta bort också hur lätt som hellst... Ta da, smartast i stan !!! hihi

Ja nu är i alla fall golven klara... Sedan fick jag ett ryck nu på kvällen...

Satte upp rullgardinen... för nu hade jag minsan tagit med en förlängningsladd så jag skulle kunna borra överallt... Så den kom upp den med... Det var bara när fästet till snodden skulle skruvas fast som borrmaskins helvetet började blixtra å ryka konstigt... å ganska mycket för den delen... Så hade den gjort sitt... Jävligt fel läge att gå sönder nu ju... Man borrar ju nästan inte något när man är mitt i en flytt... Daaaa !!!

Ja ja... sedan fick jag fart... Skruvade ihop skoskåpen från IKEA... kommer nog bli hur bra som hellst... Matchar ju hatthyllan å skobänken... Å jag som har skor för 3 pers själv kommer ju kunna gömma undan några par i alla fall...

Men sedan så skulle jag ge mig på att sätta ihop lampan till sovrummet. Jag kan villigt erkänna att jag aldrig hade funderat på att köpa den om det inte var för Jess... Hon bara var tvungen att ha den... Å nu så ska jag också erkänna att den är sjukt cool. Men tyvärr så har Ikea här slagit rekord i den här med att man monterar saker själv... Shit vad många små detaljer...
Hittade en bild på lampan på Ikeas hemsida... kan ju passa på att dissa deras marknadsföring... Vilket ljushuvud tar en bild på en vit lampa mot en vit bakgrund ???
Ja ja, i alla fall... om ni nu kan se på bilden så är det... jag kan vara exakt här... 160 stycken armar utåt... längst ut på dessa 160 armar så sitter det en liten vit spret... Allt detta skulle monteras... ok, lite snälla var dom, 5 stycken armar satt ihop å skulle "bara" klickas i två ringar... Å då känner man ju terapi arbetet börja... när man sedan är nöjd över att man fått på alla dessa jäkla spretande armar... ja då ska man sätta sig å "klicka" på 160 stycken vita små spret... Fattar ni att det tog över 1 timme å montera lamp jäveln ... Är det normalt ??

Ja ja... nu börjar det kännas redo för inflytt... imorgon så blir det bara till att slänga ut allt skräp å dammsuga å moppa av alla golv... Sedan kan man banne mig flytta in grejor...

Ska bli såååå skönt att flytta !!! Inte för att jag ser fram emot att bära upp alla stora tunga möbler å skit utan mest bara för att det händer något nytt... Å jag känner ju att jag trivs kanon i lägenheten...

Snart så... snart är vi där på plats !!!

Go natt alla trogna läsare... har ni inget för er är ni hjärtligt välkomna att hjälpa till att bära saker... hihi

1 kommentar:

Eva sa...

Hittade visst hit =). Hej på dig gamla grannen! Kram