onsdag 27 januari 2010

Stört skön...

Sitter här å sorterar lite papper å sånt som man samlat på sig under en tid... Hittade då en lapp som satt i trappen, källaren och som kom i brevlådan i gamla lägenheten... Tycker den var jävligt skön, borde nästan få komma med i boken "Den som inte tar bort luddet ska dö."

Jag citerar:

" Kära Grannar

Det är upprepade gånger som jag kommer hem och upptäcker att dörren ner till vår källare ej är stängd.

Eftersom vi haft inbrott, dels i lägenheter, och även i våra källarutrymmen, blir jag jävligt förbannad att detta sker gång på gång.

Senast i går gick jag ett varv i källaren efter att ha upptäckt att dörren ej var stängd. Jag upptäcker då att dörren ner från granntrappan också är öppen. Även bakdörren från gården är uppsatt med en tegelsten.

Alltså kan man då gå in från bakgård utan nyckel, dels till källare men även in i trapphus.

Eftersom jag ej vill behöva oroa mig för inbrott och ständigt behöva ge någon rejält med stryk, ber jag er:

STÄNG FÖR HELVETE DÖRRAR EFTER ER !!!

Jag menar på fullaste allvar att jag kommer att konfrontera dig/er om jag upptäcker en obevakad öppen källardörr/bakdörr. Har du/ni ej en vettig förklaring till varför du/ni vill att folk som ej bor här skall ha tillgång till vår källare, ja då har du ett seriöst problem.

Om du ej bor här: Då har du inget i vår källare att göra. Boka tid på närmaste sjukhus, klipper inte jag dina smalben tar mina vänner hand om dina knän.

Alltså: Stäng dörrar efter er. Tack.

Laglydiga grannar: Håll gärna ett extra öga kring våra portar och källare. Gott om inbrott i trakterna, så ring polisen om ni ser löst folk. Fast vänta gärna ett tag om ni hör dem skrika.

Med vänlig hälsning

En granne med 3 uttråkade vänner och basebollträn. "

Sånna här gillar vi... det är grannar som tar tag i problemen som finns... fler sånna tack... hihi

Inga kommentarer: