onsdag 2 september 2009

Flytt, taxi, jobb å konstiga känslor...

Tid... Det finns klart för lite av det ?? Man vill hinna med hundra saker å lite till... men hur fan då ??

Denna helg å början på veckan har sömnen fått gå bort lite för att jag inte har haft TID !!!

Jobbade ju natten mellan lördag till söndag... fick dock gå hem tidigare, typ vid 4 för att jag skulle upp till fotbollsmatch vid 11 på söndagen...

Tack å jäkla lov så blidde det ingen fotbollsmatch... vi skulle ha åkt ner till Klagshamn... långt åt skogen å spelat där... men vi var ont om folk å när vi kom till Gunnarstorp för samling å 2 var skadade å 1 var väligt sen så bestämde vi att vi skulle skita i det å lämna WO...

Det blev att lägga sig på planen å trycka i sig en glass istället... helt OK för mig...

Ja ja... när jag väl var inne i stan så blev det raka spåret upp till Jessica för att hjälpa till med flytten... Å det var nog fasiken bra att jag inte drog ner till Klagshamn... då vet jag inte när vi hade blivit klara...

Packade å skruvade ner allt i stort sett HELA eftermiddagen... sedan var det dax att fixa bil å släp... börja packa in allt... å fundera på vart allt skulle... Vi hade tre ställen vi skulle till... alla möbler som gick in skulle till mitt förråd... de som inte gick in får så länge bo hos Erika och Alex... å vardagliga saker man behöver skulle till nya lyan... Snacka om att behöva planera...

Vi slet å vi bar å vi körde stenhårt... å vi var nog klara typ till midnatt... Trött som ett lakan var jag... men ni som känner Åsa vet att hon inte kan låta allt stå lite halvdant i källaren... så var nere å stuvade i förrådet så allt skulle gå in... å jag lyckades... ta da !!!

Så klockan blev nog fan 1 halv 2 innan jag var uppe i lägenheten... snabb dusch å i säng för att gå upp till jobb klockan 6 !!! Sjukt tidigt !!!

Lyckades ta mig upp... jobbade hela dagen utan att somna i bilen... *stolt*

Mitt på dagen får jag smått panikslagna sms från Jessica som ska lämna nycklarna på kvällen å står med ett färdtjänst pass som börjar vid typ 15... å en lägenhet som ska städas å fixas lite små grejor i å som det fortfarande står typ en loftsäng å lite möbler kvar i...

Är man redan igång så är det ju bara att köra... så jag drar med mig Zarah å åker upp å städar... målar vägg å drar ner en loft säng...

Detta är då efter jobb... så typ vid 19 tiden börjar vi med detta... för var tvungen att hämta min lilla taxi bil innan... chefen var ju snäll å lånade ut storbilen så vi kunde ta sängen å så i.... var välbehövligt kan man säga...

Vi fixar å donar å när stackars Jessica kommer tillbaka från Göteborg så kom även hon förbi innan sista körningen skulle köras... Jäkla långtur på färdtjänsten... Jävla oflyt att det var färdtjänst just denna vecka... taxi kan man ju hålla lite mer hemma... ta växeln hemma å köra när det ringer...

Ja ja... idioten kom förbi å hämtade nyckeln å vi kunde se oss som klara med lägenheten i alla fall... skönt !!!

Nu skulle jag bara ut å lämna Linus cykel i Bjuv... å ställa taxin... men så ringde ju då Nicoletta... vi träffas ju inte allt för ofta... å varför inte ta det så här en måndag kväll vid 11... till BK blev det å när jag väl var hemma så var nog fasiken klockan kvart över tolv...

Men nu hade jag ju en loftsäng å madrasser stod utanför förrådet... hmmm, det tog emot men jag lämnade det där över natten å tog min sömn... blev nog 5 timmar den natten... det är ju riktigt mycket... hihi

Ännu en dag på jobb utan att somna... *ännu stoltare*

Men på kvällen kunde jag ju inte låta bli att riva ut halva förrådet igen.. måste ju få in loftsängen... nu står det bara en resårmadrass utanför å den går INTE in... Tur man är en jävel på att pussla... nu går det inte in en pinnal till... men allt är ju i stort sett där... *stolt igen*

Fan vad stolt jag är hela tiden... hihi

Men efter förråds fixen så var jag LEDIG... när hände det sist ??? Bara satte mig i soffan, knappade lite på datorn... å sedan... lyssna på detta nu...

Åsa gick å la sig i sängen typ vid 21:30 !!!

Hallå ja... det har ju inte hänt de närmaste åren...

Kan det vara därför som denna dagen har varit ganska bra... har till å med haft 2 HELT gröna elever utan att tappa tålamodet alls... *nu är jag stolt igen*

Inte varit sur å tvär utan bara på bra humör... så skönt !!!

Efter jobb åkte jag å bytte lampa på bilen... borde jag ha gjort för 3 veckor sedan... men palla liksom... idag PALLA jag det !!!

Efter lamp bytet så blev det MAXI... å på vägen dit så kom jag på mig själv sitta i bilen å tänka...

"Fan vad KONSTIGT det här känns... det känns ju bra... "

Kan det bero på sömnen ??? Ja ja... får rätta till det idag... komma in i mina vanliga vanor... nu ska jag ut å träffa Karin... Så det finns nog en risk att det blir sent i kväll...

1 kommentar:

Unknown sa...

så sent blev det faktiskt inte!