tisdag 15 september 2009

Möte med chefen...

Idag har jag haft möte med chefen... JAG VILL GÅ NER I TID... bort med tid på trafikskolehelvetet !!!

Det som stör mig... för det är ju klart alltid något som stör mig... det är att han inte alls verkade ta mig på allvar... å så skulle han ju klart ifrågasätta att jag kör taxi på helgen... enligt honom så kan man ju inte hinna vila upp sig då... men detta handlar ju inte om att jag är TRÖTT i sig... det handlar ju om att jag SPYR på jobbet !!! Enda gången det är roligt är när det kommer lite roliga elever... men hur ofta händer det egentligen ??

Men han skulle "kolla upp det"... det innebär troligen att jag kanske kan få reda på till jul om jag kan få gå ner i tid... å jag kan ju fet-glömma att jag får välja vilka tider jag vill ta bort... men jag kommer ställa på... till helgen vill jag veta, om inte så SENAST måndag...

Så beklagar han sig att den nya killen vi tar in nu... han kommer inte jobba fullt... han kommer inte köra första timmen å inte sista... men det är väl för i HELVETE inte mitt fucking problem !!!

Jag kommer att lägga fram förslaget att ta bort 6 timmar i veckan... måndag tom torsdag så kommer 7:25 tiden ryka... å måndag och onsdag kommer även 16:30 tiden ryka... då skulle jag vara nöjd... ett litet tag i alla fall. Känner inte alls för att jobba ihjäl mig för det här företaget... räcker med att man lagt ner 5 år redan... nu får det var nog...

Känns också som att det är helt rätt beslut att lägga ner det här med trafiklärare när jag snackat med andra från våran klass... någon som la ner redan efter typ 2 år... å idag har jag fått reda på att en annan kille slutade i maj förra året...

Jag är alltså inte ensam om att känna att detta yrke är kass...

Satt till å med å snackade med en inspektör på vägverket... å när hon frågade hur länge jag hade jobbat å jag sa 5 år sa hon bara "jag stod bara ut i 3 år... sedan fick det vara nog..."

Går han inte med på detta... ja då får jag dra i lite trådar å kolla mina möjligheter till andra jobb. Jag pallar inte gå runt å må skit över något som jag faktiskt kan göra något åt...

När man sedan har saker man inte mår bra över som man däremot inte kan göra ett SKIT åt så blir det lite för mycket...

Ja ja... nu ska jag i alla fall se till att ha en skitbra dag imorgon... fira att man blir ett år närmre "tant"...

2 kommentarer:

Peter Persson sa...

Hej Åsa.
Bra att du tar tag i sake och ting.Du skall ju inte springa runt och må dåligt.Jag önskar att jag kunde ta tag i mina saker åxså men det tar sin tid.

Grattis i förskott

Peter

Anna sa...

Hej hej!
Känns konstigt att skriva till dig ibland, då vi ju ses på jobb, men där hinner vi ju aldrig prata, känns det som.
Du gör helt rätt i att stå på dig och säga att du vill ha besked snarast. Säg som det är också, att du annars kommer söka andra jobb, och att det inte är taxijobbet som gör att du vill gå ner i tid. Du har kanske redan sagt det, men annars är det nog viktigt att du berättar varför, så han verkligen förstår. Men det är trist att du inte trivs... Du är i alla fall duktig på att hålla skenet uppe, för det märks inte så ofta på dig.
Annars kan du ju alltid bli med barn eller nåt ;-)
Fortsatt trevlig födelsedag! Per hälsar!