torsdag 24 september 2009

Lycka å ENERGI !!!

Idag har jag sagt upp mig !!!

Kändes lite förvirrande i början... tills allt lagt sig å jag kom ut till Gunnarstorp till träningen... kliver in i omklädningsrummet å skriker lite lätt ut "jag har sagt upp mig..."

Lyckan är enorm... energin kom tillbaka på två sekunder... å hela kvällen har jag haft sådan energi att jag blivit lite lätt störig... kan inte sluta gå runt å le hela tiden... hihi

Ok... allt började ju med att jag å chefen skulle ha ett möte... å ja, jag fick ett val... å ja, jag har kanske inte varit den mest optimala anställda med tanke på vad som står i denna blogg... så det är ju bara å tacka å ta emot för att han fixade så jag fick tummen ur å faktiskt kunde välja att säga upp mig...

Får ju passa på att be om ursäkt också... det är kanske i grovaste laget, men när man kokar av illska så kommer skit ut... å hos mig så kommer det ut här !!! Det är ingen hemlighet å det är som jag flertalet gånger tidigare har skrivit... detta är min terapi... jag mår hundra gånger bättre när jag kan skriva av mig skiten... å japp, det blir mest skit här...

Det är en enorm lättnad över att nu mera se ett slut på trafikskolan. Jag kan helt plötsligt känna lite positiva känslor igen... det har varit en grymt mörk period nu...

Känns ju också lite extra bra nu när vännerna säger "å vi måste fira att den gamla glada Åsa kommer tillbaka..." eller "härligt, äntligen så har du gjort det..."

Men nu står jag också i ett litet vägskäl... tre olika jobb... HELT olika brancher... vem var det som sa att det var svårt att skaffa ett jobb ??? För jag märker då fan inte något av det... vad har det gått... 7 timmar sedan jag sa upp mig...

Klart så har jag ju en klar favorit... för trivs man så gör man ett bra jobb... å trivs man inte så gör man ju klart ett mindre bra jobb... det är jag ett gott exempel på...

Till å med mamma var glad för min skull... hon som annars oroar sig som fan. Men det är mitt liv å jag har inte mått bra av att behöva tampas med jobbet...

Sedan har det ju blivit så att när jag mått dåligt så har jag tänt till på ALLA cylindrar över saker som kanske inte har varit hela världen egentligen... jag har skrivit här så det låter som världens undergång när det egentligen varit en småsak... Men i just den stunden så har det varit världens undergång å lite till...

Men när det gäller detta så kan man ju säga att det är mycket snack men liten verkstad...

Hmmm... ska ju köra taxi i helgen... till viss del lite synd då jag borde ut å mega fira... men iof så kanske jag firade förra helgen för närmare ett år framåt å så har jag ju fan saknat min lilla caddy å alla goa taxi-kunder... det var länge sedan nu...

Oj oj oj, vad det gick åt pengar i helgen som var... å jag vet inte hur många kvitton jag hade från baren på Harrys... men det var det fan värt... Får nog leva på det ett tag framöver... hihi

2 kommentarer:

Zarah sa...

Så där ja kompis!!! äntligen, då kanske man kan få träffa en gladare och mer avslappnad åsa i framtiden! Glad för din skull kompis! kramar

Anna sa...

Grattis till ditt nya liv ;) Bra beslut, tror jag (utifrån vad jag läst här). Kram på dig!