onsdag 9 september 2009

Fotokurs å lite till...

Jaha... då har man varit på kurs då... känner mig inte så enormt mycket klokare, mest bara förvirrad.

Jag sänkte ju medelåldern med så där 30 år tror jag... bara massa gubbar med sina MEGA kameror... å så sjukt stolta dom var över sina bilder på massa äckliga insekter... dom satt där å kollade å berömde varandra... Kanske jag skulle ha tryckt mig in i diskussionen å tagit fram mina söta bilder på underbaraste Ludde... det är grejor det !!! Här siktar vi inte på några insekter inte... jag vill ju ta fina bilder...

Hade ju siktat in mig på den yngsta killen i gänget... han var nog runt 30-35... klart att han var den tystaste personen i fråga... Satte mig ner å sa Hej... han tittade på mig som om jag var från Mars å klämde efter lite betänksamhet fram ett hej varpå han åter igen började plippa på sin kamera... Jaha KUL då!!!

Visst så gav ju kursen lite... men det var tyvärr lite för avancerat för min del... hängde med när dom snackade om olika sätt att använda blixt... olika slutar tider å så... men när det sedan började snackas om hur ISO´t kunde ändras men att man då behövde kompensera upp det med slutaren eller om det var bländaren.... ehhh LOST !!! Då tappade jag bort mig helt... hallå det ska ju inte vara avancerat att fota ju....

Roligaste var att dom hade ett motto... V V A = Våga Vägra Auto.... Jag kör BARA på auto... det är ju bekvämt ju. Kameran sköter det mesta... men ok, jag har gett mig lite där å ska börja jobba lite på att våga ta bort auto... för man kunde tvinga fram blixten å så i vissa lägen där auto läget inte kan ta blixt... Vi får se hur det går... måste ju börja använda kamernan mer nu igen... har varit lite dåligt med den på senaste tiden...

Jag vet i alla fall att den kommer användas mycket här i slutet av september å början av oktober... först så tänkte ju jag fylla år... sedan är det lite fest i kågeröd å sedan blir det kanske en kryssning eller något annat kul med laget... Å så är det ju underbaraste Ludde födelsedag !!! Å då blir det mycket kort !!! Saknar den lilla killen som fan !!! Längtar till nästa gång vi ses...

På tal om underbaraste... har fått hem hans present idag... sååå cool !!! Kanske är lite för liten för den just nu... men om ett halvår eller så kommer han vara kung i stan på den... faster har skruvat å puttsat så den är så fin så... imorgon blir det att åka till macken å pumpa däcken...

Vad gla man blir när kommentarerna ramlar in... då vet man ju att någon läser å faktist bryr sig om att förstå vad det står... så svar på kommentarerna från föregående inlägg...

Men Anna... gud vad läskigt att bli påbackad så där. Hade det varit jag nu så hade jag inte klarat mig till skolan utan att böla... just nu pallar jag inte bli förbannad, glad eller ledsen... tårarna sprutar i vilket fall som...

Utarbetad ja jo... men nu är det så mycket annat som har kommit in i det... känslorna har svajat lite denna helgen å i början av veckan... men det börjar lägga sig igen... men klart att det blir ju inte bättre av att jobba som fan !!! Sova för lite, äta för dåligt !!! Kanske är så att man inte klarar sig på red bull, cola och chicky bits från preem... hihi

Å jag tror att Frida å Micke har rätt... jag måste nog ha ett mål... se ett slut på det hela. Att inte bara jobba jobba jobba... semestern måste ses där framme någonstans... Men jag har tagit ledigt över jul och nyår... repris ??? hihi

Näää... ett av de stora problemen just nu är ju också att jag inte vet vad jag vill... jag känner mig klar på trafikskolan... jag har hållt på med detta i 5 år snart... å man kommer inte någonstans... det är samma sak varje vecka... det är samma jävla tider... LÅST som fan känner jag mig. Jag tror att jag behöver ett jobb där man kan vara lite mer flexibel... där den ena dagen inte är den andra lik... där man kan bli överaskad över saker... Men frågan är ju vad det är för jobb... för jag har inte kommit på det... å att leta jobb på platsbanken... hallå ja... finns ju inte på kartan...

Så länge så ligger funderingarna på att gå ner i tid... men jag vet inte... ska jag ska jag inte ???

En sådan sak som att åka iväg på halka... då ska vi åka en typ 40 minuter innan jag normalt börjar... bara en sådan sak är som VÄRSTA hindret jag måste ta mig förbi... det känns redan nu enormt tungt att veta att halkan står på mig nästa torsdag... om jag inte har tur å någon kan ta den istället... men då ska chefen vara snäll å fixa det... Samtidigt som jag vill ha den för att det händer något annat så vill jag det inte för att jag måste börja tidigare...

Hör ni hur velig jag är ??? Det är ju bra när man vet själv vad man vill...

Näää... nu vet jag i alla fall att jag vill gå å läga mig... sedan att jag inte är så där trött å att jag är värdelös på att somna det är en annan femma... håller tummarna för att jag somnar innan 3... så länge jag gör det får jag vara nöjd...

Åhhh bävar lite för att någon ska fråga om hur det är imorgon... Åsa får ett utbrott det första som händer... JAG PALLAR INTE !!!

Ungefär som när jag ringde å sjukade mig i tisdags morse... hade andats å lugnat ner mig för att kunna ringa... Chefen svarar å jag säger att jag inte kan jobba för att jag inte mår så bra... Då kommer frågan varför... å då brister det igen... *bölar* Inget sådant imorgon tack !!! Fråga mig inte...

1 kommentar:

Peter Persson sa...

Hej på dig åsa..kkul att se att det ärhttp://peterhbg.blogspot.com/ mer 'n jag som delar med sig av sitt innersta,för egen del tycker jag att det känns underbart att dela så här, då jag har väldigt svårt för det öga mot öga,
Ha det så bra
www.peterhbg.blogspot.com