fredag 18 september 2009

Svar till anonym...

"Hur gammal är du?? Jag jobbar dygnet runt för att få det att gå ihop och har aldrig klagat. Du har ett jobb så ung som du verkar vara mitt i finanskrisen då andra får lämna hus & hem och så gråter du??Nädu, någon annan skulle säkert bli överlycklig över att få ditt jobb.Fattar inte att jag läser denna patetiska blogg.den 17 september 2009 23:37"

Att läsa denna bloggen är helt valfritt... det finns ingen som tvingar dig!!!

Jag är 27 år... Jag jobbar också dygnet runt med 2 jobb !!! Å JA jag klagar, det är min terapi att skriva av mig här i bloggen om du nu har så svårt att förstå det. Jag mår hundra gånger bättre om jag kan spy av mig lite här, det är mitt sätt.

Att andra får lämna sina hus & hem det är inte mitt fucking problem. Jag har jobbat mig fram dit jag är idag. Jag har mer jobb än vad jag behöver å jag har en riktigt bra inkomst. Därför kan jag sålla, eftersom jag inte alls trivs på jobb så kan jag fundera över att sluta... å när jag har andra chefer som står å drar i mig å vill att jag ska jobba för dem istället så finns det ännu mer anledning till att fundera.

Trotts detta så har jag besluts ångest som fan. Att lämna ett fast jobb, en säkerhet, något som man vet att man är riktigt bra på för att gå till något som är osäkrare, något som ger en riktigt bra lön... det tål att funderas på. Något som jag funderar över här i bloggen...

Tänk på att detta är bara skrivna ord, det kan tolkas av dig så som jag kanske inte alls ville att det skulle tolkas... Men låt mig få spy, du behöver ju för fan inte läsa !!!

Är det någon som vill ha mitt jobb, VASSSSEGOOOO !!! Men ta tag i att skaffa en utbildning så du kan ta det först !!! Det är ju inte bara att glida in på vilket jobb som hellst å tro att man kan fixa det. Jag har pluggat mig till egentligen båda mina jobb... å med en utbildning så är det inte så fucking svårt att få ett jobb, trotts finanskrisen !!!

Att du får jobba dygnet runt för att få det gå ihop... kanske fundera på något annat som ger mer i kassan ?? Jag jobbar dygnet runt för att kunna leva livet... att få in 7000 extra i månaden utöver sin normala lön som man klarar sig gott på det är inte helt fel. Men det gör att jag lever livet. Jag köper det jag vill ha, jag gör vad jag vill å framför allat så kan jag skämma bort mig å mina vänner... å fuck den som klagar, för jag har jobbat mig till skiten. Å ja jag är jävligt nöjd över att kontot visar fett med plus å lån är något som jag inte vill balanda mig i förns den dagen jag ska köpa mig ett hus eller en fet fin lägenhet...

Jag kommer fortsätta spy av mig här på bloggen. Pallar du inte läsa så är det bara att hålla sig här ifrån. Jag står i alla fall för vad jag tycker å tänker om saker å ting. Nästa gång kanske DU vågar sätta dit ett namn under inlägget...

Nu ska jag ha en ledig helg, jag ska bjuda mina vänner på mat å stort party imorgon... idag ska jag iväg å klippa mig... dvs jag ska spendera en jävla massa pengar... TADA !!! Hoppas dessa ord skär in ordentligt om du nu skulle vara här å läsa igen !!! Hi hi

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hahahaha du är bäst!
Hoppas hon gramer sig som fan att du har skit gott om pengar och hon inte har det :) Man kan ju alltid vara avundsjuk :P

Zarah sa...

så jävla rätt vännen! kan bara skratta åt denna patetiska människa! :D gav mig lite skratt denna dag iaf! tack för det! kram zarah

Fam. Ritzén Norman sa...

Åsa!
Självklart får du skriva vad du vill i din blogg! Den som vill läsa får ju läsa, skit i det annars.

Vi fattar inte:

1. Varför måste man läsa den överhuvudtaget om man mår så dåligt över vad som står?

2. Varför kan man inte stå för sin åsikt???? Är anonym en fegis kanske = ja!?
Förmodligen är anonym vääääldigt avis på dig!

Kram från oss.